به گزارش خبرآنلاین لرستان- در این نشست صارم رضایی ضمن بیان تاریخچه هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ و نیز تبریک این روز، اظهارداشت: خوشبختانه مشکل مجوز داروخانه هلال احمر برطرف شده است و به زودی این داروخانه در شهر خرم‌آباد راه‌اندازی می‌شود.
وی عنوان کرد: هم اکنون مجوز داروهای تخصصی برای داروخانه هلال احمر اخذ شده اما پیگیری‌هایی انجام می‌شود تا بتوانیم مجوز توزیع همه داروها را در این داروخانه داشته باشیم.
رضایی در رابطه با فعالیت تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر لرستان نیز بیان کرد: هم اکنون 25 پایگاه ثابت و سیار امدادی در سطح استان فعالیت دارند و در ایام نوروز نیز با فعالیت 744 نفر 180 حادثه در ایام نوروز امداد رسانی شد.
وی با اشاره به اینکه امدادگران هلال احمر در ایام نوروز به چهار هزار و 642 نفر امداد رسانی کردند خاطر نشان کرد: در این ایام دو هزار و دو نفر توسط جمعیت هلال احمر اسکان یافتند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان به فعالیت 223 کانون دانش‌آموزی جمعیت هلال احمر در سطح استان اشاره و تصریح کرد: بالغ بر 17 هزار و 630 دانش آموز در مسابقات شهرستانی و استانی جمعیت هلال احمر شرکت کردند و نفرات برگزیده به مرحله کشوری معرفی شدند.
وی اظهارداشت: امسال 285 عضو جوان جمعیت هلال احمر در اجرای طرح ایمنی مسافران نوروزی به 127 هزار مسافر خدمات رسانی کردند.
راه اندازی تیم کشیک‌های شبانه‌روزی سریع جمعیت هلال احمر استان
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر لرستان نیز در ادامه این نشست به استقرار 25 پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات در استان لرستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 18 پایگاه به صورت ثابت، دائم و شبانه روزی فعالیت می‌کنند.
محمد باقر محمدی به مدت زمان حضور تیم‌های امدادی در حوادث اشاره کرد و افزود: استاندارد امداد رسانی در حوادث و سوانح 8 تا 12 دقیقه است که خوشبختانه این تایم در پایگاه‌ها امدادی استان نیز رعایت می‌شود.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر لرستان در رابطه با فعالیت تیم‌های واکنش سریع در استان نیز عنوان کرد: از یکم فروردین ماه سال 96 کشت‌های شبانه روزی تیم‌های واکنش سریع مراکز استان‌ها نیز رسما فعالیت خود را در قالب گروه‌های 15 نفره آغاز و آموزش‌های تخصصی لازم را فرا گرفتند.
وی با اشاره به شکل‌گیری تیم واکنش سریع شبانه روزی در مرکز لرستان بیان کرد: برنامه ریزی انجام شده است تا پایان سال در مراکز استان‌ها هر شعبه 9 نفر کشیک شبانه داشته باشند هم اکنون نیز نیز تیم واکنش سریع استان آماده به کار است و به صورت شبانه روزی در قالب تیم‌های پنج نفره فعالیت دارد.
محمدی در رابطه با میزان تجهیزات امدادی هلال احمر لرستان تصریح کرد: با توجه به استانداردها به ازای هر دو درصد جمعیت هر منطقه باید اقلامی دپو شده باشد که در این راستا 22 قلم کالا را جزء تجهیزات اصلی و اولیه می‌دانیم که بلافاصله بعد ازعملیات نجات تحویل آسیب دیدگان می‌شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 641929
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.