به گزارش ایرنا، صارم رضایی روز سه شنبه در نشست با رسانه ها به مناسبت هفته هلال احمر افزود: در این داروخانه به منظور تامین داروهای تخصصی کمیاب مورد نیاز بیماران در نظر گرفته شده و در مرکز شهر خرم آباد و در مجاورت معاونت درمان جمعیت هلال احمر راه اندازی می شود.
وی در بخش دیگری از این گفت وگو یادآور شد: طرح امداد هوایی استان با پیشرفت فیزیکی 70 درصد برای تکمیل به 90 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد که نهایت تا 2 ماه آینده افتتاح خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با بیان اینکه یکی از طرح ها مهم جمعیت هلال احمر در سال جاری اجرای طرح خادم است اظهار کرد: در این طرح آموزش های لازم به خانواده ها داده می شود تا در زمان بروز حوادث در هر خانواده یک امدادگر وجود داشته باشد.
رضایی افزود: تاکنون این طرح در چهار شهرستان الیگودرز ، ازنا، کوهدشت و پلدختر اجرا شده و تا پایان سال در سراسر استان اجاز خواهد شد.
وی با اشاره به راه اندازی تیم واکنش سریع هلال احمر از ابتدای امسال در استان گفت: این تیم 15 نفره در زمینه های مختلف آموزش های تخصصی لازم را سپری کرده اند تا در زمان بروز هر حادثه ای در کوتاهترین زمان ممکن وارد عمل شوند.
وی در خصوص طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر لرستان نیز گفت: در قالب این طرح چهار هزار و 642 خدمت ارائه و تعداد 2 هزار و 2 نفر حادثه دیده نیز در مراکز هلال احمر اسکان داده شد.

***وجود 30 خانه داوطلبی هلال احمر لرستان
محمدرضا سپهوند معاون جمعیت هلال احمر لرستان نیز در این نشست گفت: هم اکنون 30 خانه داوطلبی در لرستان وجود دارد و تعداد اعضای خانه های داوطلبی هلال احمر این استان به 6 هزار نفر می رسد.
وی افزود: در خانه های داوطلبی هر فردی بصورت داوطلبانه بنا بر تخصصی که دارد بصورت داوطلبانه با جمعیت هلال احمر همکاری داشته باشد.
سپهوند با اشاره به اجرای طرح همای رحمت توسط جمعیت هلال احمر لرستان از 23 اردیبشهت ماه گفت: بااجرای این طرح به جمع آوری کمک های داوطلبانه مردم اعم از کمک های نقدی و غیر نقدی پرداخته می شود تا بتوان از این کمک ها بصورت بسته های غذایی و سفره های مهربانی به افراد نیازمند کمک کرد.
وی در خصوص طرح نیابت نیز گفت: در این طرح داوطلبان جمعیت هلال احمر خانواده های سالمند و افراد مسنی که کسی را ندارند را یاری می کند که این کمک کردن می تواند بصورت انجام کارهای روزمره و یا کارهای اداری این افراد ناتوان باشد.
سپهوند در خصوص بانک امانات تجهیزان پزشکی هلال احمر نیز اظهار کرد: در این بانک اقلامی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران از جمله تخت مخصوص بیمار و یا کپسول های اکسیژن نگهداری می شود تا بصورت امانت در اختیار بیماران نیازمند قرار گیرد.

**استاندارد حضور در صحنه حوادث و سوانح در لرستان رعایت می شود
محمدباقر محمدی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر لرستان نیز گفت: جمعیت هلال احمر لرستان دارای 25 پایگاه ثابت و سیار است که از این تعداد 18 پایگاه بصورت ثابت فعالیت دارند.
وی افزود:زمان استاندارد حضور در صحنه حوادث و سوانح بین 8 تا 12 دقیقه است که در استان لرستان نیز این استاندارد وجود دارد.
به گفته وی تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر از ابتدای امسال در مراکز استان ها به اجرا گذاشته شده که در قالب 15 نفر در تمامی زمینه ها اعم از سیل و زلزله و سایر حوادث آموزش های تخصصی لازم را طی کرده اند که بصورت شبانه روزی در قالب گروه های پنج نفره اقدام می کنند.

***یکهزار خانوار در کوهدشت در طرح خادم شرکت کردند
امیرحسین یوسفوند سرپرست هلال احمر شهرستان کوهدشت نیز در این نشست گفت: طرح خادم که مخفف خانواده آرام در مخاطرات است تاکنون برای یکهزار خانوار شهرستان کوهدشت اجرا شده است.
وی اظهارکرد: بنا بر تحقیقاتی انجام شده میزان آمادگی خانواده ها در برابر حوادث هشت و نیم درصد است که همین امر ضرورت ارائه آموزش های همگانی در زمینه آمادگی در برابر حوادث را بیشتر می کند.
وی افزود: طرح خادم در همین راستا به اجرا گذاشته شده است و طی آن از هر خانواده یک نفر آموزش های لازم را باید طی کند که طول دوره این آموزش ها 12 ماه است که در هر ماه یک مرحله از دوره آموزش داده می شود و در پایان افراد شرکت کننده میزان آمادگی آنها ارزیابی می شود.
18 تا 24 اردیبهشت ماه به عنوان روز و هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نام گذاری شده است.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.