به گزارش خبرآنلاین لرستان- در این مراسم که با حضور دکتر محمد علی دریک معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ، دکتر طاهره ی طولابی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان خرم آباد ، دکتر علاءالدین شیخی رئیس بیمارستان خیریه عسلی و جمع کثیری از ماما های مراکز درمانی بهداشتی استان لرستان ،در تالار آمفی تاتر ابن سینا بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد برگزار شد.

ابتدا دکتر دریک با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه وفرا رسیدن میلاد حضرت ولی عصر (عج) اظهار داشت :ماما ها از بدو تولد نوزاد با خلقت انسان وشروع زندگی آن ارتباط دارند و نقش ماما ها در زندگی هریک از ما انسانها هم برای مادر هم برای نوزاد خوشایند ومهم است.
 
دکتر دریک در ادامه سخنانش اذعان کرد : شغل مامایی در پیشگیری ودرمان، در حوزه های بهداشت و درمان و آموزش مانند حلقه های متصل بهم در ارتباط هستند و همین مهم باعث میشود که ماما ها به مردم سلامتی را هدیه بدهند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد :یکی از مشکلاتی که امرو.ز با آن مواجه هستیم مشکل بیکاری ماما هاست و بنحوی نیز باید در صف طولانی طرح هم بمانند با این وجود 92 درصد از مراکز روستایی در استان لرستان را ماما ها ارائه خدمات می دهند.

وی افزود :با توجه به اینکه باید جمعیت و ارائه خدمات را هدف دار هدایت نمود امیدواریم با تفکیکی و تقسیم ماما و با گشایش تامین اعتبار در آینده ، بتوانیم جذب ماما را نیز داشته باشیم .

وی در ادامه بازگو کرد :فعالیت های انجمن ها ی صنفی در جامعه پرستاری نسبت به ماما ها بیشتر است که امیدواریم در آینده نیز ماما ها نقش صنفی خود را پررنگ تر کنند و ما آمادگی لازم برای کمک در این زمینه را داریم که امیداریم ماما ها به آن دست پیدا کنند .

در ادامه خانم دکتر طولابی نیز با تیریک اعیاد شعبانیه گفت :دانشگاه علوم پزشکی لرستان جز سه دانشگاه برتر کشور در حوزه مامایی شناخته شده است و در زمینه بازدید مامایی با همیاری مدیران ذیربط کار های خوبی صورت گرفته است و با توجه به رتبه امسال توانسته ایم رشته کارشناس ارشد بهداشت باروری را نیز به رشته های دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کنیم.
 
در ادامه دکتر علاالین شیخی نیز به نمایندگی از سازمان نظام پزشکی با تقدیر از عملکرد مناسب ماماها اظهار داشت :ماما ها در عرصه فعالیت های خود بارها باعث نجات جان مادر ونوزاد در این مدت شده اند و خوش درخشیده اند.

وی در پایان استاندارد های حرفه ای ،خدمات حرفه ای ،اخلاق حرفه ای ، آگاهی ودانش مامایی حرفه ای ،آموزش و استقلال ماما ها را بعنوان شاخص ها ی مد نظر مورد تحلیلی وبررسی قرار دادند.

گفتنی ست در این آئین از 41 نفر ماما در حوزه های بهداشتی درمان وآموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تقدیر به عمل آمد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 639896
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.