معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به جذب تعدادی ماما در راستای اجرای طرح تحول‌سلامت گفت: پرداخت معوقه نیروهای شرکتی را در برنامه خود داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، دکتر دریک معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی در این همایش گفت: مامایی نه تنها شغل بلکه هنر است. این شغل اصل حیات بخشی و وصل بودن آن به خلقت را از سایر شغل‌های بهداشتی متمایز می‌کند.

وی عنوان کرد: امروز با وجود اینکه در واحدهای بهداشتی درمانی روستایی با کمبود ماما مواجه هستیم و بیکاری رشته مامایی بزرگترین معضل است.

وی با اشاره به جذب تعدادی ماما در برنامه اجرای طرح تحول و سلامت عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیری های که داشته ایم توانسته ایم نزدیک ۹۲ درصد ماما را در سطح مراکز بهدشتی درمانی روستاها مشغول به کار کنیم.

وی تصریح کرد: در بخش بهداشت، ماماها به سه گروه رسمی؛ بیمه روستایی و شرکتی تقسیم می‌شوند، که معوقه نیروی های شرکتی برای پرداخت  را در برنامه خود دارند.

دکتر طولابی رئیس دانشکده پرستاری نیز در این همایش اذعان داشت: به زودی کارشناسی ارشد رشته بهداشت باروری به دانشگاه دولتی این استان افزوده خواهد شد.

در پایان این همایش از تعدادی از ماماها تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.