حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های نمازجمعه این هفته بروجرد ضمن گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر و روز جوان اظهارکرد: مسئولان باید ظرفیت های جوانان را باور و مانند بزرگان انقلاب اسلامی به ایده ها و فعالیت های آنها درعرصه های مختلف اعتماد کنند.
وی افزود: این قشر از جامعه در دفاع مقدس ثابت کرده اند که توانایی حل مشکلات را در بحرانی ترین مواقع را دارند.
خطیب نمازجمعه بروجرد بیان کرد: مهمترین مشکل امروز جوانان ایران اشتغال است امروز بیکاری این قشراز جامعه به یک بحران تبدیل شده و انتظار می رود در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بتوان در راستای حل مشکل جوانان به ویژه فارغ التحصیلان بیکارگام های جدی برداشته شود.
حجت الاسلام حسن ترابی اضافه کرد: ایران اسلامی با 24 میلیون نیروی جوان جوانترین کشوردر جهان است و افراد نباید از وجود آنها در راستای اهداف خود در همایش ها، سمینارها و انتخابات استفاده کنند مسئولان باید از این سرمایه ملی و نیروی جوان ومستعد در میل به اهداف نظام استفاده نمایند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه نظامی مردمی است ودر 38 ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضورخود در عرصه های مختلف این نظام را در برابر خطرات و تهدیدهای جدی دشمنان حفاظت کرده اند.
امام جمعه بروجرد یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید دارند حضور مردم در عرصه های مختلف تحکیم کننده امنیت ملی است و این مشارکت ملت در صحنه های مختلف موجب عقب نشینی دشمن و جلوگیری از تعرض به کشور خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: آنچه سایه جنگ را از سر این کشور به خصوص بعد ازهشت سال دفاع مقدس برداشت ایثار، مقاومت، فداکاری، دلیری و حضور مردم در همه عرصه های مختلف بود.
وی تاکید کرد: آنچه موجب آسایش وآرامش امروز در جامعه و امنیت ملی کشور شده وحدت ملی و حضور مردم در انتخابات است براین اساس ملت ایران با حضور گسترده وپرشوردرانتخابات 29 اردیبهشت حمایت همه جانبه خود را از انقلاب اسلامی به جهانیان اعلام کنند.
خطیب نمازجمعه بروجرد با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: یکی ازعلت های درست عمل نکردن دوره های قبلی شوراهای شهردر برخی از شهرها عدم انتخاب درست اعضا این پارلمان محلی است براین اساس شهروندان باید افرادی مومن، متدین، متخصص و کار آمد را برای چهارسال آینده برای اداره شهرهای خود انتخاب کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان اینکه مردم باید از انتخاب قومی وجناحی پرهیز کنند افزود: ملاک انتخاب اعضای شورای شهر باید تعهد، تخصص و کارآمدی باشد.
وی اضافه کرد: در انتخابات همگان باید به مر قانون عمل کنند.
وی تاکید کرد: مرجع تایید صلاحیت نامزدهای شورای شهر براساس قانون انتخابات مشخص شده و هیج شخصی در این زمینه دخالت نکرده است.
7273/6052 خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.