به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان لرستان در سالن شماره یک استانداری افزود: تولید و اشتغال بدون سرمایه گذاری دشوار و غیر ممکن است.
وی اظهار کرد: بیش از هفت سفیر، یک مقام عالی رتبه سیاسی، 25 سرمایه گذار خارجی و 250 نفر صاحب هلدینگ های مختلف در این همایش شرکت کردند و این نشانگر وضعیت مطلوب استان در حوزه کسب و کار است.
استاندار لرستان با بیان اینکه روز گذشته لرستان به عنوان ششمین استان کشور در وضعیت کسب و کار در سال 95 معرفی شد، بیان کرد: در راستای تحقق 50 درصد تفاهم نامه های این همایش برنامه ریزی شود.
کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در استان لرستان روز پنجشنبه 31 فرودین 96 با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در دانشگاه لرستان برگزار شد.
در این کنفراس 2 روزه 200 سرمایه ‌گذار و 12 سفیر مقیم در ایران حضور داشتند.


** تصویب احداث شهرک صنعتی خرم آباد در هیات دولت
به گفته استاندار لرستان تولید و اشتغال نیازمند سرمایه گذاری جدی است و در همین راستا روز گذشته هیات دولت احداث شهرک صنعتی در خرم آباد را تصویب کرد.
بازوند افزود: سه هزار و 330 میلیارد ریال وام ازدواج در سال گذشته به 47 هزار نفر در لرستان پرداخت شد و هم اکنون حدود 10 هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند.
وی اظهار کرد: 730 میلیارد ریال در راستای اعتبارات حوادث غیر متقربه به استان لرستان ابلاغ شده است که باید طرح های مورد نظر در نشست مدیریت بحران برای مبادله موافقت نامه، پیگیری شوند.
وی در خصوص اعتبار شناور آب منطقه ای و آب و فاضلاب گفت: مدیران مربوطه در راستای تخصیص سهم استان لرستان از این اعتبار تلاش کنند.

**رشد 255 درصدی اعتبارات عمرانی لرستان در دولت تدبیر و امید
استاندار لرستان گفت: در سال 92 بودجه عمرانی لرستان 2 هزار و 750 میلیارد ریال بوده و رشد اعتبارات عمرانی لرستان در دولت تدبیر و امید از سال 92 تا 96 معادل 255 درصد بوده است.
وی افزود: از مجموع اعتبارات عمرانی لرستان در سال جاری اعتبارات تملک دارایی یک هزار و 750 میلیارد ریال، اعتبارات 2 درصد نفت خام و گاز یکهزار و 340 میلیارد ریال، اعتبارات محرومیت زدایی پنج هزار و 190 میلیارد ریال، اعتبارات ارتقای شاخص های اقتصادی استان یکهزار و 200 میلیارد ریال است.
بازوند بیان کرد: اعتبارات تملک ملی و ملی های استانی شده استان حدود سه هزار و 310 میلیارد ریال می باشند.
وی میزان درآمد در نظر گرفته شده برای لرستان در سال جاری را چهار هزار و 230 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در سال گذشته 38 هزار و 70 میلیارد ریال درآمد در استان لرستان در نظر گرفته شده بود که حدود 94 درصد تحقق یافت.
بازوند بیان کرد: 2 هزار و 670 میلیارد ریال اعتبارات جاری استان لرستان در سال 96 با رشد 23 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بود.
وی افزود: اعتبارات عمرانی استان لرستان نیز در سال جاری 9 هزار و 770 میلیارد ریال در قانون بودجه ذکر شده و نسبت به سال قبل رشد 62 درصدی داشته است.
استاندار لرستان اظهار کرد: در راستای توزیع قیر رایگان، اعتبارات صندوق توسعه ملی به ویژه در راستای مقابله با ریزگردها، اعتبار صدا وسیما، آبرسانی روستایی و اوراق مشارکت دستگاه های مربوطه باید از درصد قابل توجهی را از اعتبارات ملی در نظر گرفته شده به استان اختصاص دهند.
وی در خصوص 50 میلیارد دلار فاینانس خارجی دولت در سال جاری افزود: پس از توافق برجام نگرانی های موجود به این حوزه برطرف شده است و لرستان باید در جذب سرمایه های خارجی شتاب مضاعف داشته باشد.

** مشکلات طرح های غیر کارشناسی مسکن مهر باید رفع شوند
استاندار لرستان با بیان اینکه در راستای اجرای طرح های مسکن مهر از سرمایه های استان هزینه شده است، گفت: مشکلات این طرح ها باید به خوبی مرتفع شوند در غیر اینصورت علاوه بر هدر رفتن سرمایه های استان نارضایتی مردم را نیز به دنبال خواهند داشت.
وی افزود: تا پایان شهریورماه سال جاری مشکلات این طرح ها باید رفع و به بهره برداری برسند.
بازوند اظهار کرد: بلاتکلیفی این طرح ها باعث تبدیل این واحدهای مسکونی به بافت های فرسوده و هدر رفتن سرمایه های استان می شود.
وی در خصوص مشکلات طرح مسکن مهر شهرستان پلدختر گفت: در اجرای این طرح پارکینگ و آسانسور باید در نظر گرفته شود و مجوزهای مورد نیاز برای تامین اعتبارات پیگیری شود.

** انتخابات باعث اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است
استاندار لرستان با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: مجریان و ناظران انتخابات باید در راستای برگزاری انتخابات باشکوه کمک کنند.
وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن شرایط لازم برای برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری مردم افزود: برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
بازوند اظهار کرد: مشارکت حداکثری تهدیدهای احتمالی دشمن را تبدیل به فرصت طلایی برای کشور می کند.
وی افزود: رهنمود مقام معظم رهبری در راستای شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال باید در برنامه ها و اولویت ها نصب العین قرار گیرد.
وی بیان کرد: در سال گذشته تجربه خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی حاصل شد که امسال نیز در راستای تولید و اشتغال باید از این امر استفاده کرد.
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه به صورت همزمان برگزار می شوند.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.