به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام پرویز ولی زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای مشاوران ایثارگران دستگاه های اجرایی در سالن شماره یک استانداری با بیان اینکه در طول فعالیت دولت تدبیر و امید اقدامات ارزنده ای برای ایثارگران و خانواده های شهدا و ایثارگران شده است بیان کرد: رئیس جمهور در دولت تدبیر وامید به بیش از 100خانه شهید و جانباز سرکشی کرده است.
به گفته وی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در سال 90 تصویب شده است اما دولت قبل این قانون را مورد بی توجهی قرار داد و هرگز ابلاغ و اجرا نکرد.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید 2 ماه پس از تنفیذ قانون جامع خدمات به ایثارگران را ابلاغ کرد و این نشان از باور دولت به خانواده های معظم شهدا،جانبازان و ایثارگران است.
حجت الاسلام ولی زاده اضافه کرد: از دیگر اقدام ارزنده دولت تدبیر و امید در راستای خدمت رسانی به ایثارگران می توان به تشکیل سند راهبردی اشاره کرد.
وی ادامه داد: سه میلیون نفر رزمنده در دوران هشت سال دفاع مقدس از کیان این نظام و انقلاب اسلامی دفاع کردند و بعد از جنگ هیچ متولی نداشتند در حالیکه در تیرماه 94 دولت تدبیر و امید قانون سند راهبردی را ابلاغ کرد.
مشاور نهاد ریاست جمهوری در امور ایثارگران گفت:تشکیل دبیر خانه شورای فرهنگ ترویج و شهادت نیز از دیگر خدمات این دولت بوده است که در آبان ماه سال 94 با ریاست ، رئیس جمهور تشکیل شد.
وی افزود : دولت تدبیر و امید تلاش دارد فرهنگ ایثار و شهادت را در سطح کشور نهادینه کند و چراکه با ترویج این فرهنگ استمرار و تضمین انقلاب و نظام است.
وی بیان کرد: در دولت قبل که نفت بشکه ای 140 دلار به فروش می رسید متاسفانه معوقات خانواده های شهدا با این سطح درآمد نیز پرداخت نشد.
حجت الاسلام و المسلمین ولی زاده افزود : این معوقات از سال 89 پرداخت نشده بود که دولت تدبیر و امید در فروردین ماه گذشته آنها پرداخت کرد و در حال حاضر معوقه چندانی باقی نمانده است.
وی بیان کرد :مشکل اشتغال به ویژه در خانواده های شهدا و ایثارگران از میراث دولت قبل است که 2 ماه مانده به پایان دولت 500 هزار استخدام غیر قانونی و خارج از ضوابط انجام دادند در حالیکه سهیمه ایثارگران را به جای 150 هزار نفر تنها 53 هزار نفر در نظر گرفتند.
وی با اشاره به اینکه شعارهای غیر معقول و منطقی دروغ به ملت است،بیان کرد: با شرایط اقتصادی کنونی کشور یارانه 2میلیون و 500 هزار ریال غیر ممکن است و نباید به مردم دروغ گفته شود.
مشاور نهاد ریاست جمهوری در امور ایثارگران با اشاره به اینکه تاکنون 2 رویداد بسیار مهم در ایران رخ داده است، بیان کرد :زمانی دنبا تصمیم گرفت ایران نباشد اما بنیانگذار انقلاب اسلامی با هدایت پیامبرگونه و پذیرش قطعنامه ایران و اسلام را نجات داد.
وی اظهار کرد: رویداد دیگر برجام بود که با حمایت های مقام معظم رهبری و توسط دولت تدبیر و امید انجام شد.
به گفته وی اگر ما تحریم ها را کاغذ پاره می دانیم دنیا اینگونه فکر نمی کند ودر صورت تصویب پنج قطعنامه برعلیه هر کشوری دیگر کشورها می توانند بدون اجازه سازمان ملل به آن حمله کنند.
7274/6060
خبرنگار :مریم نریمانی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.