به گزارش خبرنگار ایرنا حسین مرعشی عصر سه شنبه در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه لرستان افزود: بازگشت به شعارهای عامه پسند برای گرفتن رای، راه حل مشکلات و مسائل اقتصادی کشورنیست و ممکن است این ادعاها خیانت تلقی شود.
وی ادامه داد : راهی جز تسلیم به علم و کارشناسی نداریم و باید با وحدت و همت سیاست های اقتصاد مقاومتی مصوب رهبری را پیگیری کنیم، شاید بتوانیم با خرد دولت تدبیر و امید در پایان برنامه ششم موفق شویم.
مرعشی بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از جهاتی برای کشور صحنه جالبی بود و روشن شد افرادی که ادعای تبعیت از ولایت و همراهی با نظام داشتند، صادق نبودند.
وی اظهار کرد: الان که واقعیت ها مشخص شده، پافشاری عده ای بر مواضع اشتباه خود که از برخی افراد حمایت می کردند، غیرمنطقی است.
مرعشی بیان کرد: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی امری جدی است و تصور تشریفاتی بودن آن تصور غلطی است؛ مردم سالاری دینی به برکت انقلاب اسلامی و بنیانگذار این نظام و جانشین برحقشان، مقام معظم رهبری اثرگذار و حقیقی است.
وی ادامه داد: در حال حاضرصحنه انتخابات شکل گرفته است و صاحبان سلیقه های مختلف در صحنه حضور دارند و طرفدارن دولت تدبیر و امید و دیگر داوطلبان مطالب و دیدگاه های خود را بیان می کنند تا مردم فرصت انتخاب اصلح را داشته باشند.
مرعشی گفت: در این مقطع تاریخی، حفظ آزادی بیان و امکان اظهار نظر و بیان سئوالات و دیدگاه ها مهم است و نعمت آزادی از شعارهای اساسی انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه روحانی 24 سال نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی بوده است، بیان کرد: وی از بنیانگذاران جامعه روحانیت مبارز تهران می باشد و 16 سال دبیر شورای امنیت ملی و پس از رئیس جمهوری نزدیکترین فرد و مقام به رهبری بوده است.
مرعشی اضافه کرد :ما معتقدیم رهبری جایگاهی فراترو رفیع تر از آنچه برخی دوستان مدعی و ارزشی تصویر می کنند، دارد و رهبرهمه کشور، جناح ها و نظام است و اگر دوستان تک سلیقه موفق شوند رهبری را منحصر به اقلیت جامعه کنند هیچ کمکی به نظام اسلامی و رهبری نکرده اند.
به گفته وی با انتخاب روحانی، هدف برگرداندن خرد به مدیریت کشوری است که دچار وضعیت ونزوئلا با تورم 2 هزار درصدی نشویم.
مرعشی اظهار کرد: مدیریت قبلی، منابع کشور را با هدف های سیاسی هدر داد و تورم 44 درصدی با رشد منفی 6.8 درصدی ایجاد شد.
وی تاکید کرد: هرگونه خطا در سیاستگذاری و تبلیغ بی جا از جیب ملت و منافع غیر واقعی، کشور را دوباره در مسیر بحران قرار می دهد.
به گفته مرعشی دادن 2 میلیون 500 هزار ریال حقوق به هر فرد بیکار و افزایش یارانه سخنی غیر واقعی است.
وی با بیان اینکه در جامعه ما متولدان دهه 60 در صف بیکاران قراردارند، بیش از پنج میلیون نفر منتظرکار در کشور وجود دارد، سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار می شوند، گفت: باتلاش های دولت در سال گذشته 700 هزار شغل ایجاد شد.
مرعشی افزود : در برنامه ششم توسعه رشد هشت درصدی پیش بینی شده است و سالی شش هزار و 800 هزار میلیارد ریال باید سرمایه گذاری جدید در کشور شود در حالیکه کل اقتصاد ایران می تواند سالی 2 هزار و 500 هزار میلیارد ریال تولید سرمایه کند و مابقی منابع برای رشد هشت درصدی اقتصاد وجود ندارد.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی ** انتشار دهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.