به گزارش خبرآنلاین لرستان، ناصر بابایی در جلسه شورای سلامت وامنیت غذایی شهرستان پلدختر اظهار داشت: امسال جهت سمپاشی و سایر فعالیتهای مبارزه با سالک لازم است دهیاری ها و بخشداری ها همکاری لازم را باشبکه بهداشت شهرستان داشته باشند .
وی افزود: شبکه بهداشت شهرستان بر اساس وسع و توانایی خود توری ، قلم ضدپشه ، پمپ های دستی و برقی قابل حمل جهت سمپاشی فراهم کرده و به دنبال رفع این بیماری است .
رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر به اتلاف حیوانات ولگرد در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: کمیته اتلاف حیوانات ولگرد که متولی آن شهرداری است و باید نسبت به این موضوع اهتمام ورزد .
وی گفت : براساس قوانین بهداشت زباله حداقل باید یک هزار متر از محل زندگی دور باشند بنابر این لازم است نسبت به جمع آوری زباله و فضولات حیوانی در اطراف شهر و روستاها اقدام شود .
بابایی تصریح کرد: تردد احشام در شهر پلدختر به وفور مشاهده می شود بهوِیژه در منطقه تنگ علی که داد مردم را درآورده و جلوگیری از این مسئلهبه دلیل وجود بیماری های مطرح بین انسان و دام امری ضروری است .
وی بیان کرد : جمع آوری زباله های خانگی در سطح روستاها نیاز به ماشین حمل زباله دارد که تهیه آن برای دهیاری ها مقدور نیست اما بهتر است در سر جمع اعتبارات دهیاری مبلغی را به این موضوع اختصاص دهند که یکی از راههای دفع سگ های ولگرد نیز جمع آوری زباله ها است.
وی خاطر نشان کرد : شهرداری جهت جلوگیری از بروز بیماری ها کانال های سطح شهر را لایروبی کند و همچنین کانال های موجود در روستاها توسط دهیاری هالایروبی شوند .
وی به اقدامات شبکه بهداشت و درمان در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: بازرسی و سرکشی وبازدیدها در این ماه بیشتر می شود و اقدامات مشارکتی با کمک شهرداری و نیروی انتظامی جهت جلوگیری از تردد ماشین های اغذیه فروش که عامل مهم انتشار بیماری دارد .
رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر اعلام کرد: از شهروندان در خواست می شود درجهت همکاری با این شبکه در صورت مشاهده موارد خاص غیر بهداشتی با تلفن های 1490 و 190 تماس حاصل کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 627708
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.