به گزارش خبرنگار ایرنا ایت الله سید احمد میر عمادی روز دوشنبه در آئین نواختن زنگ سلامت در دبیرستان شاهد دخترانه با بیان اینکه بزرگترین و برترین نعمت در اسلام سلامت است، افزود: دین اسلام بر امر سلامت تاکید فراوانی دارد چرا که نشاط ، سلامت ، پیشرفت مادی و معنوی جامعه در گرو سلامتی افراد می باشد.
وی با بیان اینکه سلامتی از نشانه های شکوفایی و درخشش جامعه است، اضافه کرد:سلامت در امر تعلیم و تربیت نیز در راستای آموزش و تربیت صحیح و با نشاط حائز اهمیت است.
به گفته وی در دین اسلام ایمان مهمترین عامل در سلامت معرفی شده است چرا که مانع از انجام اعمال خطرساز در راستای سلامتی می شود.
آیت الله میرعمادی همچنین صدقه و کمک به نیازمندان را از دیگر موارد سلامت جامعه و افراد برشمرد و ادامه داد: شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید نیز در سایه سلامت محقق می شود.
به گفته وی آمار بالای بیکاری مانع از نشاط و سلامت جامعه می شود و به همین دلیل باید عوامل مخاطره ساز سلامت را شناسایی و رفع کرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ایران در امر سلامت در دنیا پیشتاز است،بیان کرد:امر سلامت باید با جدیت دنبال شود تا همه امور در مسیر صحیح قرار گیرد.
معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان نیز در این آیین گفت: هفته سلامت با شعار زندگی سالم با نشاط و امید نامگذاری شده است.
فرید بهرامی با تاکید بر ضرورت احیا کردن و ارتقاء سطح شادابی، تحرک و انگیزه دانش آموزان در مدارس بیان کرد: جامعه ای پیشرفت می کند که انسان های سالم داشته باشد و آن جامعه توسعه یافته خواهد شد.
بهرامی گفت : در راستای سلامت دانش آموزان توزیع قرص ویتامین D و آهن و برنامه نوجوان سالم در مدارس استان اجرا شده است.
گفتنی است در این مراسم مریم نریمانی خبرنگار ایرنا به عنوان خبرنگار برتر در حوزه سلامت تجلیل شد.
7274/6060
خبرنگار :مریم نریمانی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.