به گزارش خبرنگار ایرنا مظفر الوندی روز یکشنبه در کارگروه خانواده، کودک و نوجوان استان لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: حقوق کودک در سطح جامعه باید تبیین و اقشار مختلف جامعه نسبت به رعایت این حقوق آگاهی پیدا کند.
وی بیان کرد: 30 درصد جمعیت کشور را کودکان تشکیل می دهند و این درحالی است که این مقطع سنی بسیار مهم بوده و این افراد آینده سازان کشوربه شمار می روند.
الوندی ادامه داد :توجه و حمایت کودک به لحاظ عاطفی مشکل کودکان جامعه را حل نمی کند لذا در بحث حقوق کودک باید حق کودکان محترم شمرده شود.
به گفته وی فلسفه ایجاد کنوانسیون حقوق کودک به دلیل ناتوانی کودکان در دفاع از حقوقشان می باشد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک همچنین گفت: حقوق کودکان باید به خوبی شناخته و پیگیری شود و هر تصمیمی که برای کودکان اتخاذ می شود باید در آن مصالح و منافع کودک در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه حقوق کودک باید در جامعه تبیین شود، افزود: کنوانسیون حقوق کودک از پذیرفته ترین معاهدات بین المللی است که مورد استقبال جوامع جهانی قرار دارد.
وی همچنین گفت: ماده 45 قانون حمایت از خانواده بر رعایت منافع عالی کودکان در هر تصمیم صراحت دارد و می طلبد که مسئولان امر در تصمیم سازی های مختلف سهم 30 درصدی جمعیت کودکان را لحاظ کنند.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک بر لزوم ایجاد حساسیت همگانی و بخصوص ایجاد حساسیت برای مدیران دولتی در راستای احقاق همه جانبه حقوق کودکان تاکید کرد.

**6 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در لرستان وجود دارد
مدیرکل بهزیستی لرستان نیز در این جلسه گفت: 6 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در ستان وجود دارد که این مراکز در سطح مرکز و شهرستان های این استان فعال هستند.
اسدالله حیدری افزود : همچنین حدود 600 کودک بی سرپرست یا بد سرپرست در استان وجود دارد که اغلب مورد حمایت بهزیستی هستند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته مرکز کودکان کار وخیابانی در خرم آباد راه اندازی شد، اظهار کرد: تعداد کودکان کار در لرستان 100 تن و کودکان خیابانی 40 تن هستند.
به گفته وی 284 مهد کودک در سطح استان فعال است که از این مجموع 168 مورد در روستاها و 85 مورد شهری هستند.
مدیرکل بهزیستی لرستان همچنین گفت : 15 هزار کودک در مهدهای کودک استان تحت آموزش قرار دارند.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.