به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی طیب نیا ادامه داد:یکی از شرایط سرمایه گذاری در کشور ثبات در عرصه اقتصاد کلان است.مسلما زمانی که نوسات نرخ و ارز شدید نباشد و آینده پیش بینی پذیر باشد سرمایه گذار ریسک سرمایه گذاری را تقبل می کند به همین منظور یکی از سیاست های دولت در این راستا برقراری ثبات اقتصادی درکشور است.

طیب نیا تاکید کرد:دولت ما علی رغم وجود تحریم ها وکاهش شدید درآمدهای نفتی با همدلی و پشتیبانی ملت ایران توانست از یک تورم دو رقمی به تورم تک رقمی برسد.این یعنی ضریب تاب آوری و مقاومت ایران افزایش پیدا کرده است.

وی خبر داد:در سال گذشته کل درآمد کشور از محل فروش نفت73هزار میلیارد تومان و درآمد مالیاتی 113هزار میلیارد تومان بوده که این مساله چیزی جز کاهش وابستگی به درآمد نفت و افزایش ضریب مقاومتی کشور نیست.

وزیر اقتصاد ودارایی تکمیل کرد: باید کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش مالیات های عادلانه را باید به فال نیک گرفت. ما سهم نفت در بودجه را کاهش داده ایم دو سال است تراز تجاری غیر نفتی کشور مثبت شده است که این مساله برای اولین بار در تاریخ معاصر ایران رخ داده که از طریق صادرات غیر نفتی نیاز مالی خود برای واردات غیر نفتی را تامین کنیم.

طیب نیا تاکید کرد:ما به دنبال آنیم که نفت و درآمدهای نفتی را در صندوق توسعه ملی جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی ذخیره کنیم. بدون سرمایه گذاری نمی توان به یک رشد اقتصادی دانش بنیان و پایدار دست یافت. اهمیت درآمدهای نفتی که در این است که در صندوق توسعه ملی سرمایه گذاری می شود چون تولید بر مبنای سرمایه گذاری و ارتقا بهره مندی درآمد لازم برای دولت را هم فراهم خواهد کرد و دولت هم سهم خود را برداشته و نیازهای ضروری ملت را پاسخ می دهد.

وی شروط لازم جهت سرمایه گذاری موفق را وجود ثبات اقتصادی،تورم تک رقمی، قوانین و مقررات مناسب و شناسایی و حذف قوانین مخل کسب و کار و درآمد عنوان کرد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624090
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.