به گزارش ایرنا علی طیب نیا روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در دانشگاه لرستان در گفت گو با خبرنگاران با بیان
اینکه برخی از این اقدامات و برنامه ها در گمرک های کشور عملیاتی شده ، افزود: استفاده از سیستم های نوین برای مقابله با قاچاق کالا در گمرک های کشور در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین گفت: تجهیز گمرک های کشور به سیستم جدید موجب می شود که به سرعت کانتینرها، کامیون ها و همچنین اجناس آنها مورد بررسی قرار گیرد.
به گفته وی میزان قاچاق کالا در کشور در سال 93 حدود 25 میلیارد دلار بود که در سال گذشته این میزان بین 12 تا 13 میلیارد دلار کاهش یافت.
طیب نبا اظهار کرد: تقویت توان تولید کشور یکی از اولویت های دولت است چرا که قاچاق و واردات بی رویه آسیب جدی به این حوزه وارد می کند.
وی افزود: در حال حاضر سیستم گمرک کشور به سیستم نیروی انتظامی وصل شده و این امر احتمال کشف کالای قاچاق در کشور را افزایش می دهد.
علی طیب نیا وزیر اقتصاد و الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهوری صبح پنجشنبه برای شرکت در همایش در همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری لرستان، بهره برداری از پل جهادگران و شرکت در همایش حقوق شهروندی به لرستان سفر کرده اند.
بازدید از مجتمع کشت و صنعت لرستان و دیدار با امام جمعه خرم آباد و نماینده ولی فقیه در لرستان از دیگر برنامه های سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی می باشند.
7274/6060
خبرنگار :مریم نریمانی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.