به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر رضا میرزایی در جریان نشست مشترک با مدیران موسسه زائر اقتصادی آستانه مقدسه حضرت معصومه ( س ) در خرم آباد افزود : با توجه به نامگذاری امسال ، بنام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال ، آب منطقه ای لرستان برای اشتغالزایی برنامه ریزی داشته است .

وی تصریح کرد: با ایجاد زمینه های کاشت درختان مثمر و کل محمدی در پایین دست سد کمندان ، علاوه برایجاد اشتغال دائم 300 نفر می توان زمینه های اشتغال 4000 نفر را به صورت فصلی ایجاد کرد .

دکتر میرزایی اضافه کرد : کشور ما ایران برروی کمربند خشک دنیا قرار گرفته و باید با برنامه ریزی دقیق برای استفاده از همه داشته های موجود تلاش کرد .

وی با اشاره به بهینه بودن طرح موجود اظهار داشت: در طرح یاد شده می توان با کمترین آب مصرفی ، حدود 10 هکتار از اراضی را سیراب کرد .

مدیر طرح و برنامه موسسه زائر اقتصادی حضرت معصومه ( س ) نیز گفت : این طرح در پایین دست سد کمندان قرار دارد و با بازدیدهای به عمل آمده استعدادیابی اراضی انجام شده است .

مهندس علی جعفری افزود : اراضی پایین دست این منطقه استعداد کاشت درختان مثمر و گل محمدی را داشته که در فاز نخست بیش از یک هزار و 200 هکتار از مجموع دو هزار و 200 هکتار منطقه ، نقش برداری شده است .

وی تصریح کرد : با اجرای مقدمات طرح و تنها در 200 هکتار از این اراضی می توان 300 نفر را به صورن مستقیم ایجاد کرد .

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623364
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.