به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، احسان جهانیان عصر امروز در کارگاه آموزشی توجیهی نخبگان لرستان که در سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد  به تدوین برنامه پنج ساله ( 93 تا 98) مبارزه با قاچاق کالا و ارز در لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: این برنامه پس از تدوین در قالب پنج راهبرد اساسی و 28 برنامه یک کتاب منتشر شد و در اختیار دستگاه‌های اجرایی مربوطه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه  برگزاری جلسات کمیسیون اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان 14 درصد افزایش داشته است افزود: برگزاری کارگاه‌های زیر مجموعه نیز 110 درصد افزایش داشته است.

 دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان عنوان کرد: در حوزه مصوبات کمیسیون‌ها در سطح استان پنج درصد و در سطح شهرستان 29 درصد افزایش مصوبات داشته‌ایم.

وی به کاهش حجم قاچاق کالا و ارز در سطح کشور اشاره کرد و گفت: حجم قاچاق کالا 25 میلیارد دلار برآورد شده که با اقدامات انجام شده این میزان تا پایان سال 95 به 12 تا 13 میلیارد دلار کاهش یافته است.

جهانیان  به مقایسه کشفیات کالای قاچاق در دولت دهم و یازدهم در استان لرستان پرداخت و تصریح کرد: در حوزه قاچاق لوازم صوتی تصویری  187 درصد، در حوزه تلفن همراه 28 برابر، لوازم آرایشی بهداشتی 1.5 برابر، لوازم یدکی خودرو 36 برابر، پارچه 1.5 برابر، برنج قاچاق وارداتی 2.5 برابر، لوازم خانگی 4 برابر و در حوزه کود شیمیایی 48 برابر افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق در استان 53 برابر افزایش داشته است تصریح کرد: تعداد متهمان کالای قاچاق دستگیر شده دو برابر افزایش پیدا کرده و پرونده‌های قاچاق کالا نیز در مجموع میزان پرونده‌ها سه برابر و ارزش ریالی آنها 12 برابر افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان اظهارداشت: در سطح کشور 11 استان فاقد نمایندگی سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی بود که در استان لرستان این نمایندگی مستقر شد اما این نمایندگی هم اکنون نیازمند  توجه ویژه است چرا که  به دلیل عدم تأمین زیر ساخت و نیروی انسانی تاکنون بستر فعالیت آن فراهم نشده است.

وی به اجرای طرح تبدیل مصرف سوخت مصرف کنندگان به منابع گاز طبیعی اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح 220 واحد تولیدی استان گاز رسانی شد.

جهانیان  با بیان اینکه 44 واحد آجرپزی شهرستان بروجرد به شبکه گاز طبیعی متصل شده است عنوان کرد: حذف سهمیه سوخت 54 واحد صنعتی  تعطیل شده از دیگر کارهایی بود که انجام شد که با اجرای آن ماهیانه  از مصرف 18 هزار لیتر سوخت جلوگیری شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 622893
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.