به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، موضوع این نشست مبارزه با قاچاق کالا و فرهنگ سازی این امر در استان بود.دکتر خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استاندار در این نشست بیان داشت:بنا بر فرمایشات معظم رهبری همه جوانان خوب همه مردان و زنان خوب بر انسانهای با انصاف و مومن باید در مقابل پدیده زشت قاچاق کالا ایستادگی کنند.
خجسته پور افزود:نگاه ویژه مقام معظم رهبری به مباحث اقتصادی کشور بی دلیل نیست زیرا به دنبال شکست اقتصادی هر گونه خللی در نظام جمهوری اسلامی رسوخ خواهد کرد.
وی در این راستا تصریح کرد:معاش نادرست معاد ما را هم به خطر می اندازد لذا نشانه گیری کردن اقتصاد و نیازهای اولیه ما از نقشه های دشمنان نظام است تا از این طریق سایر شئونات و ارزشهای ما را هم منهدم کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ادامه داد:اگر نتوانیم بحث اشتغال را فراهم کنیم رفته رفته مشکلات اقتصادی تبدیل به معضل اجتماعی خواهد شد و اگر این مساله را هم کنترل نکنیم تبدیل به معضل سیاسی خواهد شد و معضلات سیاسی ناامنی جامعه و کشور را دامن خواهد زد. لذا مبحث اشتغال و اقتصاد بسیار حائز اهمیت بوده و به سایر ابعاد جامعه نیز مرتبط است.
خجسته پور خاطرنشان کرد:طبق راهبرد مقام معظم رهبری تنها کلید راهگشای حل مشکلات اقتصادی،تولید و اشتغال است.
اما تولید چگونه تولید به وجود می آید؟!عرضه و تقاضا تنها راه تولید است و زمانی که تقاضا وجود داشته باشد، عرضه و تولید نیز خواهیم داشت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار تشریح کرد:اگر ما نیاز بازار کشور را با کالای خارجی برطرف کردیم دیگر تولید هم کارساز اشتغال کشور نیست.بنابراین راه حل این مشکلات توجه به مبحث تولید داخلی است و یکی از راههای تحقق این هدف بحث مبارزه با قاچاق کالاست.لذا شهروندان نیز موظفند با بحث قاچاق کالا به صورت جدی مبارزه کنند و مهمترین راه گسترش این هدف آگاهی و مبارزه با این معضل است که امروز در حضور شما نخبگان استان اعلام می داریم شما هم باید در فرهنگ سازی و همه گیر کردن این هدف نقش داشته باشید.
خجسته پور خطاب به شهروندان و همه اقشار تصریح کرد:با بخشی نگری و خرید کالای قاچاق بزرگترین ظلم را در وهله اول به فرزند خود و تمام جوانان بیکار جامعه روا می داریم.شاید در آن لحظه خرید جنس قاچاق برای ما به صرفه باشد اما در کل ضربه اقتصادی و آسیب های اجتماعی و سیاسی فراوانی را به پیکره نظام وارد کرده ایم لذا باید از طریق متولیان فرهنگی،نخبگان و خود شهروندان با معضل قاچاق کالا مبارزه کنیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622470
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.