به گزارش خبرگزاری تسنیم ازپلدختر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پلدختر اظهار داشت: معلمان جز تعلیم و تربیت و تدریس نباید دغدغه معیشت داشته باشند و جامعه باید آرامش و آسایش را برای این قشر فراهم کند.

وی افزود: از آنجا که سقوط و صعود یک جامعه به آموزش و پرورش بستگی دارد دولت باید مطالبات معلمان را در جهت تحقق هر چه بهتر این مهم فراهم کند.

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: شغل معلمان با ارزش و مهم است و معلمی که به ناچار برای تأمین معیشت خود سراغ شغل‌های دیگر می‌رود از رسالت اولیه دور می‌شود.

وی بیان کرد: اخلاص، مقید به عمل صالح، حسن خلق، تواضع، پرورش روح، عالم به مقتضیات زمان و شکوفا کردن استعداد دانش‌آموزان از ویژگی‌های یک معلم خوب است و باید دانش‌آموزان را به سمت موفقیت هدایت کند.

سوری رسالت معلم را دعوت به سوی خداو تربیت الهی دانست و گفت: این رسالت نخستین دعوت است که باید این جهت و جهش یک جامعه و مجموعه به سمت خداشناسی باشد.

وی با بیان این که آموزش و پرورش باید زمینه ارتقا اخلاقی، اعتقادی و فرهنگی دانش آموزان را فراهم سازد، تصریح کرد:وظیفه یک معلم مکتبی پرورش روح در مسیر علی الله است که همان رسالت خدا و رسول اوست.

امام جمعه پلدختر خاطر نشان کرد: معلم می‌تواند نقش سازنده داشته و با تعلیم و نشر علم انسانها رابه سوی کمال و پیشرفت سوق دهد و از ظلمت و تاریکی به سمت نور هدایت کند و این برای معلمان توفیقی است که از سوی خداوند به آنها رسیده است.

وی اظهارداشت: مکتب اسلام بن بست و حدی ندارد و دین ناسخ است و سایر ادیان منسوخ و دعوت به مبارزه می کند و همواره حرف برای گفتن دارد.

سوری نقش معلمان در تربیت دانش آموزان را نقش محوری، بسیار پر ارزش و بی‌بدیل دانست و افزود: مهمترین و اصلی‌ترین رسالت خطیر معلمان تربیت اخلاقی، الهی و قرآنی دانش‌آموزان است.

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: دین اسلام بر اهمیت علم و دانش بسیار تأکید کرده و قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) همواره انسان‌ها را به فراگیری علم و دانش تشویق و دعوت کرده‌اند.

وی بیان کرد: هیچ دینی مانند دین اسلام به مسئله علم و دانش اهمیت نداده و دارای دانش فراوان و تمام علم را در برگرفته و این مسئله آنقدر در اسلام مهم است که خداوند می‌فرماید آیا کسانی که می‌دانند با آنان که نمی‌دانند برابرهستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 622396
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.