به گزارش خبرآنلاین لرستان- شامگاه دیروز حق نظری در گفتگو با خبرنگاران خبر داد:با سرمایه اولیه 3میلیارد و هفتصد میلیون تومان، در بحث پرورش ماهی در قفس در محل سد حوضیان الیگودرز آغاز به کار کرده است که تولید سالانه این پروژه در مساحت یک هکتار برابر با 500تن ماهی در سال می باشد.
مدیر طرح پرورش ماهی در قفس الیگودرز با توجه به وکیل بودن خودش تصریح کرد:طرح اجرایی وی توام با مجوزهای الزامی بوده و لذا هیچ منافاتی با قانون مصوب سازمانهای ذی ربط ندارد.
وی تاکید کرد:پرورش ماهی در قفس در سد حوضیان الیگودرز با موافقت و استقبال استاندار لرستان همراه بوده و طی قرارداد ده ساله با امور آب منطقه ای آغاز به کار نموده که آب این سد شرب نبوده و مطلقا جهت تامین آب کشاورزی صنعتی در نظر گرفته شده است.
حاتم حق نظری با گلایه از سخت گیری های خدابخشی نماینده شهرستان الیگودرز ادامه داد:زمانی که استاندار با دغدغه اشتغال این همه جوان بیکار و امید به رونق استان، برادرانه با این طرح همراهی می کند و پرورش ماهی در قفس در سد مذکور هیچگونه مشکلی در زمینه گردشگری،کشاورزی یا اجتماعی محل مذکور ایجاد نمی کند، پس دلیل مخالفت نماینده الیگودرز با این طرح چیست!؟
گفتنی ست خدابخشی طی بیانات گذشته نیز صریحا ابراز داشته که با این طرح مخالف است و باید جمع آوری شود.از آنجایی که حاتم حق نظری طی قراردادی ده ساله از جانب امور آب منطقه ای در بحث پرورش ماهی درقفس وارد فاز اجرایی شده و ماهی در قفس جزو اموال غیر منقول محسوب می شود،مخالفت خدابخشی مبتنی بر دلایل محکمه پسند به نظر نمی رسد.
با توجه به پایلوت اقتصاد مقاومتی بودن استان،نماینده ها باید مدافع تولید و اشتغال بومی باشند آن هم در شرایطی که طرح حق نظری هیچ مشکل یا مانعی از لحاظ گردشگری، کشاورزی و..در محل مذکور ایجاد نمی کند.
به قول شخص حق نظری او می توانست با سپردن این سرمایه در یکی بانکها حدود 35درصد سود کسب کند ولی این شهروند وکیل پولها را به ماهی های درون قفس می سپارد تا در ازای همین طرح بین 30 تا 50 نفر نان آور خانواده باشند و در خروجی نیز با تولید داخلی ماهی تازه در استان مواجه باشیم.از تولید و اشتغال به سوی سلامت قلب که با فرهنگسازی مصرف ماهی در استان بی شک ذائقه های محدود به گوشت قرمز با ذائقه جدیدی آشنا می شود که کیفیت و مزه آن کمتر از کباب نیست.حال باید گفت:آیا باید این شهروند سرمایه گذار را حمایت کرد یا نکوهش!
ما برای عبدالله الحی عربستانی فرش قرمز پهن می کنیم چون از عربستان آمده برای ما اشتغال ایجاد کند و مسلما باید حمایت شود پس جای حسرت دارد که از تولیدکنندگان داخلی حمایت نمی کنیم.حق نظری می توانست در دریای خزر سرمایه گذاری کند ولیکن او متعلق به خاک لرستان است. با سرمایه شخصی بدون هیچگونه تسهیلات بانکی آغاز به کار کرده و هم اکنون دارای موفق ترین مجموعه پرورش ماهی در قفس کشور است.تا زمانی که اینجا جزو استانهای محروم است و با تلی از جوانان بیکار و خانواده های کم بضاعت مواجه است رفتنش خبط و ماندنش فرصتی برای توسعه استان ست پس مسوولین نیز جوانمردانه از وی حمایت کنند.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621928
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.