تفاهم‌نامه نوسازی بناها و بازآفرینی‌شهری محلات هدف استان لرستان امروز با حضور معاون وزیر راه، استاندار لرستان و مدیرعامل شرکت توسعه متوازن مسکن ایرانیان به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، تفاهم‌نامه نوسازی بناها و بازآفرینی شهری محلات هدف استان لرستان امروز بین هوشنگ بازوند استاندار لرستان، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران وبهسازی شهری ایران و همچنین محمد خوشرو مدیرعامل شرکت توسعه متوازن مسکن ایرانیان(به‌عنوان نهاد توسعه‌گر) به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه به منظور نوسازی بناها و بازآفرینی و ارتقای کیفیت بافت‌های شهری در محدوده‌های هدف برنامه‌های بهسازی و نوسازی لرستان و همچنین ترویج، آموزش و به کارگیری الگوی عملیاتی توسعه‌گر در نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های سه طرف برای عملیاتی شدن این الگو در محلات هدف استان لرستان به امضا رسیده است.

باتوجه به متن این تفاهم‌نامه همکاری در تدوین طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌گر به منظور نوسازی و بازآفرینی بافت‌های هدف در لرستان، برنامه‌ریزی و اقدام برای تخصیص بخشی از اعتبارات در اختیار دستگاه برای ارتقای خدمات روبنایی و زیربنایی، اقدام برای طی مراحل تصویب تکالیف دستگاه‌های مختلف برای پیشبرد عملیات اجرایی و ستاد ملی بازآفرینی بافت‌های شهری، قراردادن امکانات و ظرفیت‌های در اختیار برای پیشبرد برنامه‌های عملیاتی برنامه‌های توسعه‌گر در محدوده‌های مورد توافق و پیگیری و تعامل با دستگاه‌های مختلف جهت تعریف نقش و ایفای موثر آن در هماهنگی با برنامه‌های عملیاتی توسعه‌گر از تعهدات شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در اجرای این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

با عنایت به برنامه‌ریزی و توافق انجام یافته، شهر بروجرد به عنوان نخستین شهر استان برای اجرایی شدن همکاری طرفین تعیین می‌شود.

براساس این تفاهم‌نامه با شروع عملیات اجرایی در این شهر، توسعه‌گر برنامه خود برای گسترش حوزه عملیات نوسازی به سایر مناطق و شهرهای استان را (با اولویت شهرهای خرم‌آباد و درود) که نیاز و ظرفیت نوسازی در آن‌ها وجود دارد، با تمرکز برنهادسازی و سازمان‌دهی نیروهای درون‌استانی، به طرفین تفاهم ارائه خواهد داد.

همچنین مبادله این تفاهم‌نامه بین سه طرف نام برده به معنای اعطای حق انحصاری توسعه‌گر در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های بازآفرینی نبوده و سایر توسعه‌گران چنانچه تمایل به فعالیت توسعه‌ای در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری در استان لرستان داشته باشند، با طی مراحل توافق می‌توانند از اقدامات و حمایت‌های مشابه مندرج در این تفاهم‌نامه بهره‌مند شوند.

مدت اعتتبار این تفاهم‌نامه از زمان امضا به مدت سه سال تعیین شده و پس از آن با تفاهم طرفین به مدت مورد توافق قابل تمدید خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.