فریدون خودنیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ضریب نفوذ شبکه برق استان باید به 100 برسد و سپس مطابق با تکلیف اجتماعی بستر لازم برای سرمایه گذاری و مهاجرت معکوس جهت شتغال در این روستاها باید ایجاد شود.
وی ادامه داد : در سال جاری تلاش می شود روستاهای زیر 10 خانوار استان جهت سرمایه گذاری نیز برق رسانی شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان همچنین گفت: مصرف انرژی در ایران 2.5 برابر میانگین دنیا است و این مسئله باعث ایجاد مشکل شده است.
خودنیا افزود با بیان اینکه نیروگاه های کشور بین 40 تا 50 درصد راندمان انرژی دارند بیان کرد :تا زمان رسیدن انرژی برق به دست مردم 71 درصد از آن هدر رفته و 29 درصد استفاده می شود.
وی با اشاره به فعال شدن کمیته پیک سایی و انجام اقدامات فنی و فرهنگی ادامه داد :پیک بار در سال 95 حدود 575.8 مگا وات بود و در مقایسه با سال 94 که 578.2 مگا ثبت شده حدود 1.4 مگا وات پیک مصرف کاهش یافته است.
خودنیا افزود : لرستان در راستای کسب مدیریت مصرف و پیک سایی رتبه اول را در بین استان های هم گروه و در سطح کشور رتبه چهارم را کسب کرده است.
وی با تاکید بر اینکه تکمیل تجهیزات و ایجاد زیر ساخت های لازم در این شرکت امری ضروری است،اظهار کرد :سال گذشته در راستای انجام طرح ها و خدمات رسانی و رضایت مندی مشترکان خرید تجهیزات برق رسانی به اندازه 10 سال گذشته حدود 30 میلیارد ریال تجیهزات خریداری شده است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: در راستای کاهش تلفات 100 میلیارد ریال تفاهم نامه منعقد شده و تمام طرح های تعریف شده بدون استفاده از پیمانکار در سطح استان انجام شد.
به گفته خودنیا در این راستا در پایان سال 95 میزان تلفات مصرف به 10.46 درصد و پائین تر از میانگین رسید.
وی ادامه داد :تبدیل 506کیلومتر شبکه فشارضعیف به کابل خودنگهدار ، احداث 204 کیلومتر شبکه فشارضعیف با کابل خودنگهدار ، نصب 12هزارو 470 دستگاه چراغ لاک پشتی ، نصب 445 دستگاه ترانسفورماتور کم تلفات و کم ظرفیت ، احداث و بهره برداری پست 63/20 کیلوولت خرم آباد و پیگیری احداث نیروگاه 1000 مگاواتی خرم آباد از دیگر اقدامت این شرکت در سال گذشته بوده است.
7274/6060
خبرنگار :مریم نریمانی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.