به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، خدا نظر دریکوند ظهر امروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم که در سالن همایش دانشگاه فرهنگیان این شهرستان برگزار شد با اشاره به تأثیرپذیری آموزش‌وپرورش در نهاد تربیتی دانش‌آموزان اظهار داشت: هر اتفاقی در آموزش‌وپرورش به وقوع بپیوندد در کلاس درس و در رابطه معلم و دانش‌آموز است که این رابطه می‌تواند انسان متعالی را بسازد.

وی افزود: هر برنامه‌ای هرچند قوی از سطح وزارتخانه ابلاغ شود مادامی‌که معلم به این برنامه باور نداشته باشد و آن را عملیاتی نکند و به نسل بعد دانش‌آموز منتقل نکند نمی‌تواند کارایی داشته باشد بنابراین در آموزش‌وپرورش تلاش شده این برنامه‌ها به درون مدارس راه یابد تا این برنامه‌ها با عملیاتی شدن در سطح مدارس تأثیر مثبتی روی دانش‌آموزان داشته باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان آسیب‌های اجتماعی را از بخش‌های حساس فعالیت مدارس خواند و عنوان کرد: به این منظور اداره‌ای در معاونت تربیت‌بدنی اداره کل آموزش‌وپرورش برای اجرای برنامه‌های پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی دایر شده تا به سه هدف آموزش‌های رشد مدار پیشگیری، توانمندسازی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌ها و نهضت پیشگیری که شامل دو طرح نمایشگاه‌های سیار و برگزاری جشنواره استانی نوجوان سالم است، بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: در آسیب‌های اجتماعی سه جامعه هدف دانش‌آموزان، اولیا و مربیان آن‌ها مدنظر آموزش‌ها قرار دارد چراکه اگر بخواهیم نسلی را تربیت کنیم که ویژگی آن تعالی باشد نیازمند سلامت جسمانی، روحی و روانی است.

دریکوند بابیان اینکه نباید آموزش دروس پایه مهم‌تر از تعالیم پرورشی باشد،  بیان کرد: در این آموزش‌ها تلاش می‌شود تا قدرت نه گفتن دانش‌آموزان در برابر خواسته‌های نامعقول دیگران، دخانیات و مواد مخدر تقویت شود.

وی گفت: عدم گرایش به خشونت و دوری از ریسک‌های رفتاری نتیجه چنین آموزش‌هایی خواهد بود و از سویی ورزش کردن از عوامل مهم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با تشریح برنامه‌های آموزشی ویژه خانواده‌ها اظهارداشت: خانواده‌ها باید شیوه رفتار صحیح با دانش‌آموز و شیوه‌های فرزند پروری را فرابگیرند چراکه بسیاری از والدین روش‌های صحیح رفتاری در مقابل آسیب‌های اجتماعی را نمی‌دانند.

به گفته وی آموزش شناخت آسیب‌ها و خطرات اجتماعی، تقویت مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان والدین و مربیان و به‌کارگیری رفتار صحیح در مواجهه دانش‌آموزان با افراد جامعه از شیوه‌های رفتاری است که باید به این جامعه هدف آموزش داده شود.

دریکوند مشارکت و تعامل آموزش‌وپرورش در فرهنگ‌سازی حوزه‌های مختلف را مهم ارزیابی و افزود: امسال با کمک پدر بلوط ایران 50 هزار اصله نهال بلوط توسط دانش‌آموزان استان لرستان برای نهادینه کردن حفظ منابع طبیعی کاشته شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619929
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.