به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا آقامیرزایی روز دوشنبه در جلسه کمیته پیشگیری مبارزه با مواد مخدر در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان خرم آباد اظهار کرد: اولین آسیب اجتماعی در کشور مواد مخدر بوده و در این زمینه باید به صورت جدی اقدامات لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: از ابتدای برنامه ششم توسعه باید به نحوی برخورد کنیم که در پایان هر 6 ماه و در مجموع برنامه ها به اهداف خود رسیده و کاهش آسیب های اجتماعی را در زمینه اعتیاد در جامعه شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه برنامه های پیشگیری از اعتیاد در دراز مدت مشخص می شود گفت: سال گذشته آموزش و پرورش لرستان به دلیل برگزاری کلاسهای آموزش پیشگیری از اعتیاد به دانش آموزان دوره متوسط دوم عملکرد بسیار مناسبی داشت.
وی افزود: برخی ادارات تاکنون برنامه های خود رادر جهت پیشگیری از اعتیاد به ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ارایه نگرده اند.
آقامیرزایی با اشاره به فعالیت 70 گروه مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: شهرداری خرم آباد در جمع آوری معتادین متجاهر در سال گذشته اقدامات قابل قبولی را انجام داده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری لرستان نیز در این جلسه افزود: تاکنون بر 2 مقوله مقابله و درمان اعتیاد در کشور کار شده و لذا باید در حوزه پیشگیری که رکن اصلی بوده اقدامات بیشتری صورت گیرد.
محمد تقی شاکرمی ادامه داد: طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی از الویت های هستند که در این زمینه باید پیشگیری صورت گیرد.
وی افزود: در حوزه پیشگیری باید به صورت واحد عمل کرد چرا که عملکرد جزیره ای موثر نبوده و قطعا خروجی مناسب را در پی نخواهد داشت.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.