به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی شامگاه یکشنبه در دیدار با دانشجویان دانشکده علوم قرآنی استان که در بیت امام‌ جمعه خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: یکی از نشانه‌های پیشرفت هر جامعه‌ای علم، دانش و معنویت است و اگر در هر جامعه دانش، معرفت، حکمت، ایمان، و ولایت حاکم باشد جامعه‌ای ایده‌آل و پیشرفته است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر پیشرفت علمی تأکید دارند افزود: در میان رشته‌های دانشگاهی که امروز وجود دارد علوم قرآنی رشته‌ای است که هم دانش و هم معنویت در آن وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: برترین رشته‌ها علوم قرآن و حدیث است چرا که دانشجویان این رشته هم از دانش لازم برخوردار می‌شوند و هم از معنویت و برکت قرآن استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید دانشگاه علوم قرآنی از جایگاه و پشتوانه والایی برخوردار باشد بیان کرد: یکی از کارهایی که پیگیری و با استاندار وقت صحبت شد ایجاد شعبه‌ای از دانشگاه علوم قرآن و حدیث در استان لرستان بود که با پیگیری‌های فراوان این دانشکده در سال 90 در استان لرستان فعالیت خود را آغاز کرد و مورد استقبال جوانان قرار گرفت.

میرعمادی تصریح کرد: تأسیس این دانشگاه کار ارزشمندی در استان لرستان بود که باید مسئولان این دانشکده را تثبیت می‌کردند و به دنبال امکانات و تجهیزات لازم، اساتید برجسته و هیئت‌ علمی خوب می‌رفتند.

وی گفت: متأسفانه دانشگاه علوم قرآنی مورد بی‌مهری قرار گرفته است، دانشگاه علوم قرآن در این مدت حالت استیجاری و مکان مناسب نداشت که این اولین و مهم‌ترین مشکلی بود که دانشکده با آن روبه‌رو است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه تأمین جان دانشجویان نخستین وظیفه مسئولان دانشکده است که باید در این زمینه پاسخگو باشند اظهار داشت: مسئولان استان به‌جای حل مشکلات دانشکده راه آسانی را انتخاب کردند و آن منحل کردن این دانشکده است.

وی افزود: منحل کردن دانشگاه علوم قرآنی لرستان ظلم بزرگی است که باید این مشکلات را برطرف کنیم، تا جایی که توان داریم در جهت حمایت از دانشجویان کوتاهی نخواهم کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 619238
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.