به گزارش خبرآنلاین لرستان ،دکتر میرزایی مدیرعامل شرکت بیان داشت : برای تامین آب شرب پایدار جمعیت آتی شهرستان های کوهدشت و چگنی و آب بهنگام کشاورزی ایستگاههای پمپاژ شهرستان پلدختر با مشکل مواجه هستیم و تنها راه حل ، احداث سد معشوره است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان اظهار داشت : انشالله با کمک مدیریت ارشد استان جناب مهندس بازوند ، بعد از حل مشکل تخصیص سد و توافق وزارت نیرو و طی مراحل اداری و قانونی و رفع موانع و مشکلات ، سد معشوره اجرایی خواهد شد .

دکتر میرزایی گفت : سد معشوره در صورت عملیاتی شدن ، هیچ گونه ضرر و زیانی برای شهرستان پلدختر نخواهد داشت و علاوه بر مهار بخشی از سیلابهای مخرب فصلی ، بلکه آب تنظیمی مورد نیاز ایستگاههای پمپاژ واشیان ، جایدر ، چم مهر و موتور تلمبه های مجاز پایین دست را در فصول کم آبی رودخانه تامین خواهد کرد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود : طراحی سد معشوره براساس سیلابهای فصلی زمستانه و بهاره است نه دبی پایه رودخانه از جمله حق آبه های پایین دست شهرستانهای پلدختر و چگنی و حق آبه زیست محیطی رودخانه کشکان در آن دیده خواهد شد .

دکتر میرزایی با بیان اینکه آب و سد سازی یک موضوع کاملا تخصصی است گفت : طی سالهای گذشته متاسفانه اطلاعات نادرستی از طرف افراد غیرمطلع و غیرکارشناس در خصوص اجرایی شدن سد معشوره به مردم شهرستان پلدختر داده شده و این موضوع کشاورزان پایین دست که تنها ممر درآمد و ارتزاقشان رودخانه کشکان بوده را نگران کرده است .

دکتر میرزایی در پایان تاکید کرد : سد معشوره برای شهرستان پلدختر خیر و برکت است و حق آبه کشت تابستانه آنها را نیز تامین خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619055
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.