به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین عصر امروز در جلسه شورای زکات لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد به افزایش 15 درصدی معتکفان در سال 96 اشاره کرد و اظهار داشت: امسال مراسم اعتکاف در 183 مسجد استان لرستان برگزار شد.

وی تعداد معتکفان استان لرستان را 20 هزار و 100 نفر برشمرد و افزود: با توجه به استقبال مردم لرستان در مراسم اعتکاف، امسال میانگین استان ازنظر تعداد از میانگین کشوری بالاتر بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به حضور 150 مداح در مراسم اعتکاف استان عنوان کرد: امسال در مراسم اعتکاف بیش از 80 قاری، استاد و مربی قرآن حضور داشتند و از ظرفیت اساتید دانشگاهی، فرهنگیان، مبلغان و روحانیون استفاده شد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی و رسانه‌های استان انعکاس خوبی در بحث اعتکاف داشت بیان کرد: باید همکاری همه دستگاه‌ها باید فضای تبلیغی برای اجرای احکام اسلام برنامه‌ریزی شود.

مهدوی امین بهترین ابزارسازمان تبلیغات اسلامی لرستان را برای  ترویج پرداخت زکات اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان دانست و گفت: هزار و 100 روحانی به‌صورت دائم در روستاهای استان مستقر هستند و در بحث زکات نیز می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی اظهار داشت: بخشی از اعتبارات زکات در بخش فرهنگی می‌تواند به اعزام روحانی اختصاص یابد تا بتوانیم از روحانیون دعوت به عمل آید و در این بخش فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618842
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.