به گزارش خبرنگارایرنا فرهاد شبیهی روزشنبه در جلسه بررسی روند عملیات اجرایی احداث پست 230 کیلوولت بروجرد که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد افزود: با اجرای این طرح ظرفیت تولید برق در شهرستان بروجرد از 295 به 600 مگاوات برق افزایش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: تاکنون 166 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.
وی با بیان اینکه تامین برق یکی از زیرساخت های اصلی سرمایه گذاری بخش خصوصی است تاکید کرد: در شهرستان بروجرد مقدار50 مگاوات برق آزاد وجود دارد که ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دراین شهرستان است.
مدیرعامل برق منطقه ای باختراضافه کرد: سهم مصرف خانگی و تجاری در شهرستان بروجرد 43 درصد وصنعتی 34 درصد است.
شبیهی با اشاره به اینکه 20 درصد پیک مصرف برق لرستان به بروجرد اختصاص دارد، بیان کرد: طول خطوط برق دربروجرد 240 کیلومترمدارخط بوده و درسال 95 نیز115 مگابایت برق دراین شهرستان مصرف شده است.
مدیرعامل برق منطقه ای باختراضافه کرد: برق بروجرد 295 مگاوات برق در هفت پست تامین می شود.
شبیهی با اشاره به مشکل برق در شهرک صنعتی بروجرد گفت: برای رفع این مشکل و افزایش 2 برابری ظرفیت تولید برق در پست شهرک صنعتی تاکنون 30 میلیارد ریال هزینه شده و اجرای این طرح نیزبا 60 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان نیز دراین جلسه گفت: امروز تامین برق یکی از زیر ساخت های مهم سرمایه گذاری و یکی از نیازهای اصلی زندگی مردم است.
فریدون خودنیا افزود: شرکت توزیع برق وظیفه خطیری برعهده دارد زیرا با توجه به افزایش مصرف برق انتظارات بیشتری از این شرکت ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: در20 سال آینده سرمایه گذاران در داخل و خارج با توجه به وجود آب و زمین مناسب در لرستان به سمت این منطقه مهاجرت خواهند کرد و از هم اکنون باید زیر ساخت ها را فراهم کنیم.
وی اضافه کرد: شهرستان بروجرد در بحث مصرف برق صنعتی یک ظرفیت بالایی دارد ولی رکود صنایع و تعطیلی واحدهای صنعتی باعث شده که مصرف به 34 درصد برسد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد: اگر صنایع بروجرد فعال شوند 60 درصد مصرف برق شهرستان را به خود اختصاص خواهند داد.
7190/7273
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.