به گزارش خبرآنلاین لرستان- حشمت بهمنی مدیر عامل شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه 12استان لرستان خبرداد:طبق پیش بینی های انجام شده امسال بیش از400 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری و تحویل گرفته می شود.
بهمنی افزود: با تداوم بارشها در ماههای آتی در استان لرستان باید خود را برای آغاز یک فصل خرید تضمینی خوب و پر بار آماده کنیم.
وی ابراز داشت : حدود 270هزار تن فضای این سیلوها توسط گندمهای باقی مانده از سال گذشته پر شده است.
بهمنی اظهار داشت:بر اساس برنامه حمل ابلاغی از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی‌اصلی گندم و آرد کشور، در مدت زمان باقی مانده تا آغاز فصل خرید، مقدار 200 هزارتن از این گندمها را از استان خارج و به سایر استانهای‌کشور صادر نماییم .
وی میزان گندم مورد نیاز مصرفی استان را سالانه حدود 200هزار تن اعلام کرد و افزود:خوشبختانه با توجه نزولات آسمانی و برنامه ریزیهای دقیق در چند سال اخیررکورد خرید تضمینی گندم در استان لرستان شکسته شد و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 12 کشور باخرید بیش از 510 هز ارتن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان درسال زراعی گذشته توانست خود را به عنوان یکی از مهمترین قطبهای تامین گندم کشور معرفی نماید.
مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه 12با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از کشاورزان استان خواست تا با تولید محصول با کیفیت، سیر خودکفایی کشور در زمینه تولید و ذخیره سازی گندم به عنوان قوت غالب مردم را فراهم کنند تا در راه تحقق شعار سال گام های موثری برداشته شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615918
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.