به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد افزود: رخی افراد بی تقوا که به دنبال ترویج تخریب و تهمت در جامعه هستند حاضرند بخاطر تخریب و تهمت به رقیب به دفاع، تطهیر و دلسوزی از منافقان کور دل برآیند.
وی اضافه کرد: فضای انتخابات باید فضایی مبتنی بر رقابت سالم و بر محور استدلال، برنامه و عقلانیت باشد تا هر شخصی فارغ از هرگونه تهمت، تخریب و تهدیدی توانمندی و برنامه های خود را اعلام کند.
وی با بیان اینکه انتخابات باید ضریب امنیت را در جامعه بالا ببرد، اظهار کرد: یکی از مولفه های مورد توجه در انتخابات 29 اردیبهشت ماه حفظ امنیت، وحدت و همبستگی در جامعه است نه اینکه منجر به ناامنی و تفرقه شود.
امام جمعه خرم آباد با تاکید بر امنیت و وحدت در برگزاری انتخابات افزود: انتخابات باید وحدت آفرین، دشمن سوز و در شان نظام جمهوری اسلامی باشد.
وی گفت: سلامت انتخابات و رعایت قانون باید از جانب هیات اجرایی، هیات نظارت، نامزدها و طرفداران و حامیان آنها رعایت شود.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه هیچ کسی نباید از قانون تخلف کند، افزود: کسی نباید در رعایت قانون سستی و سهل انگاری کند و نامزدها پس از رد یا تایید صلاحیت ها باید به قانون تمکین کنند.
وی گفت: اینکه هیات اجرایی تمام نامزدها را تایید کند جای تاسف است زیرا باید از همان ابتدا جلوی تخلف از قانون گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه هیات اجرایی امین و معتمد مردم است و اعضای آن باید برای رعایت قانون هوشیار باشند، افزود: در انتخابات باید مساله قانون مورد توجه قرار گیرد و در قبال هرگونه تایید یا رد صلاحیتی باید درپیشگاه خداوند جوابگو بود.
وی اظهار کرد: اگر چنانچه شخصی فاقد صلاحیتی تایید شود و رای بیاورد، افرادی که او را تایید صلاحیت کرده اند فردای قیامت در گناه او شریک هستند.
امام جمعه خرم آباد انتخاب آگاهانه و با بصیرت را از مولفه های مهم مورد توجه در انتخابات دانست و گفت: مردم باید از هم اکنون به فکر باشند تا در انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا و ریاست جمهوری انتخابی با بصیرت و آگاهانه داشته باشند.
وی افزود: باید رئیس جمهوری انتخاب شود که به فکر اشتغال، تولید و حفظ ارزش ها باشد و تمام توجه و تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم بکار گیرد.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه باید بدنبال دولتی کارآمد باشیم، اظهار کرد: دولت باید بتواند در شرایط فعلی جامعه و طبق سیاست اقتصاد مقاومتی، کشور را به جلو حرکت دهد.
وی افزود: در شورای شهر افرادی با برنامه و پیگیری رفع مشکلات شهری مردم انتخاب شوند زیرا کسی که با انگیزه های مادی خود وارد انتخابات شوراهای شهر و روستا می شود نمی تواند انگیزه خدمت به مردم داشته باشد.
امام جمعه خرم آباد گفت: در انتخابات پیش رو باید انسان های توانمند، پاک، ولایی، بانشاط، کارآمد و متعهد انتخاب شوند و در این انتخاب باید تعارف را کنار گذاشت.
وی مشارکت و حضور پرشور و با عظمت مردم در انتخابات را از دیگر مولفه های مهم در انتخابات پیش رو دانست و افزود: امید است با حضور حداکثری و پرشور مردم شاهد مشارکت 50 میلیونی در این انتخابات باشیم.
وی گفت: برخی از عناصر منفعل جامعه با توطئه ای مرموز به دنبال دوقطبی کردن انتخابات ریاست جمهوری هستند که این اقدام باعث تشدید اختلاف می شود.
خطیب جمعه خرم آباد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: بنا بر اصل 143 قانون اساسی پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران مهمترین وظیفه و مسئولیت ارتش است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این وظیفه سنگین خود به خوبی عمل کرده است.
وی افزود: ارتش بعد از انقلاب با تمام قوا و توان خود توطئه دشمنان در کردستان را خنثی کرد و توانست در دوران دفاع مقدس از جنوب و غرب و در هر نقطه ای که کشور مورد تجاوز رژیم بعث عراق بود، حضور موثر داشته باشد.
آیت الله میرعمادی یادآور شد: ارتش بعد از دوران دفاع مقدس نیز همواره در موقعیت های مختلف اعم از مقابله با گروه های تروریستی در مرزهای خارج از نظام جمهوری اسلامی با تمام وجود حاضر بود که گواه آن شهدای مدافع حرم ارتش است.
1920/3022
خبرنگار: مهری میر دریکوند ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.