خسرو عزیزی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی لرستان با بیان اینکه توسعه دانشگاه لرستان در دولت قبل نامتوازن بوده است ،
ادامه داد:در راستای توسعه کیفی دانشگاه علاوه بر توسعه کمی بر اساس سند راهبردی دانشگاه در افق 10 ساله و سند آمایش علم و فناوری استان و سند آمایش آموزش عالی منطقه و استان مد نظر است.
عزیزی اظهار کرد : در این راستا رشته های باستان شناسی ، مکانیک ، تاریخ اسلام، گردشگری ، محیط زیست و شیلات در دانشگاه فعال خواهد شد.
وی با اشاره به فعال شدن شورای دانشگاه لرستان بیان کرد :درسال 93 حدود60 میلیارد ریال کسری اعتبار در راستای تامین حق التدریس ، احکام فوق العاده هیات علمی،نقلیه ، تغذیه وجود داشت که در حال حاضر با مدیریت منابع و شورای راهبردی مدیریت سبزو اصلاح الگوی مصرف هیچ بدهی در این دانشگاه وجود ندارد.
رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه هم اکنون بودجه پژوهشی این دانشگاه 11 درصد بودجه هزینه ای است ، اظهار کرد: حدود 40 میلیارد ریال تجهیزات آزمایشگاهی در راستای اقتصاد مقاومتی برای مصارف داخلی دانشگاه شده است.
عزیزی با اشاره به اینکه حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و مهارت آفرین از برنامه های راهبردی وزارت علوم است، ادامه داد:شرکت های دانش بنیان ، مرکز رشد واحدهای فناور ، مرکز شتاب دهی و کار آفرین و آزمایشگاه مرکزی شماره یک به عنوان یکی از آزمایشگاه های 10 دانشگاه برتر کشور، آزمایشگاه مرکزی شماره 2 و 6 آزمایشگاه تخصصی دانشکده کشاورزی راه اندازی شده است.
رئیس دانشگاه لرستان گفت :مزرعه ارگانیک این دانشگاه برای استفاده از ظرفیت بسیار بالایی استان در راستای گیاهان دارویی در دولت تدبیر و امید راه اندازی شد.

** طرح های عمرانی دانشگاه لرستان جلوتر از پیشرفت فیزیکی مورد نظرهستند
وی با بیان اینکه این دانشگاه با قدمت 40 ساله فاقد ساختمان اداری است، افزود : در این راستا با استفاده از حساب های 2 منظوره بدون استفاده از اعتبارات دولتی در زیر بنای 6 هزار و 200 متر مربع ساختمان اداری احداث می شود.
عزیزی همچنین گفت:توسعه ساختمان علوم پایه در چهار هزار و 200 متر مربع، ساختمان آمفی تئاتر دانشگاه در 2 هزار و 400 متر مربع، کتابخانه دانشگاه در سه هزار و 200 متر مربع،2 طرح دانشکده کشاورزی بدون استفاده از منابع دولتی با استفاده از 50 میلیارد ریال تسهیلات بانکی اجرا شده است.
7274/6060
خبرنگار :مریم نریمانی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.