به گزارش ایرنا رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر در این آیین گفت: عملیات اجرایی ساختمان پاسگاه محیط بانی تالاب های تنگ فنی پلدختر در شهریور 93 در زمینی به مساحت یکهزار و 200 و زیر بنای 250 مترمربع آغاز شد.
امیررضا محمدی نژاد افزود: این ساختمان در 2 طبقه ساخته شده که یک طبقه آن مربوط به کادر اداری و طبقه دیگر مخصوص میهمان سرا و مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی پیشرفته است.
وی اعتبار هزینه شده برای احداث این پاسگاه را افزون بر چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست اعلام و اظهار کرد: تالاب های پلدختر در حال حاضر جزو مناطق شکار و صید ممنوع هستند که با بهره برداری از این پاسگاه به منطقه حفاظت شده ارتقا داده شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر افزود: تالاب های این شهرستان تاکنون ثبت جهانی ثبت نشده اند که انتظار می رود در کنوانسیون رامسر ثبت شوند.
وی گفت: امید است با در نظر گرفتن منافع مردم بومی و نقش تالاب ها در جذب گردشگران با مشارکت مردم تالاب گری بلمک احیا شوند.
در آیین بهره برداری از پاسگاه محیط بانی پلدختر، استاندار لرستان، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار پلدختر، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.