به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سوری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت عالم مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ علی بابایی که در حوزه کمالیه خرم‌آباد و با حضورمسئولان استانی برگزار شد اظهار داشت: رسول خدا (ص) می‌فرمایند مرگ حقیقتی است که چاره‌ای در آن نیست و از جمله سرنوشت‌هایی است که چاره جز تسلیم در آن وجود ندارد.

وی افزود: هر نوع مرضی که در عالم به وجود می‌آید ادوا به فکر علاج آن هستند و تنها چیزی که حتی به فکر کسی خطور نمی‌کند که چاره برای آن  بیندیشند مرگ است.

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: اگر نگاه کنیم آیات و روایات همه ما را هدایت می‌کنند به سمتی که ما باید در برابر پرودگار عالم تسلیم بشویم.

وی بیان کرد: هر کجا وهر طور زندگی کنیم باید به انتظار مرگ باشیم هر گونه سیر داشته باشید یا سیر الی‌الله و یا از مسیر انحراف باید پرودگار عالم را  ملاقات کنید وآن چیزی که زمینه ملاقات را  به وجود می‌آورد مرگ است یعنی وقتی که انسان قبض روح می‌شود و روح از بدنش جدا می‌شود آن زمان است.

سوری  تصریح کرد: در این سیر الی‌الله  برخی افراد هستند که فضیلت آنها بیشتر است  در واقع به استقبال مرگ می‌روند در عالم و این دنیایی که زندگی می‌کنیم افرادی با دید روشن به استقبال مرگ می‌روند ویکی از آن افراد کسانی‌اند که اهل علم هستند و تلاش آنها در جوانی در زندگی برای شناخت پرودگار عالم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند رحمت بر کسانی که به عنوان مشعل هدایت راه را برای مردم روشن می‌کنند و به واسطه اعمالشان دیگران را به ما اهل بیت دعوت می‌کنند.

امام جمعه پلدختر گفت: فضیلت عالم و مبلغ دین بر اهل علم پوشیده نیست؛ مقام اهل علم و کسانی که در راه مکتب تشیع سختی کشیدند و سعی آنها در این بوده است تا این مکتب حق را ترویج کنند بالاست.

وی اظهار داشت: تفکر، قلم و نوشته عالم می‌توانند سبب زنده نگهداشتن آن شود بنابراین عالم کسی که در راه ترویج تفکر شیعه باشد قابل  تکریم است چه در قید حیات باشد و چه نباشد چون بر اساس فرمایشات معصومین عمل کرده است.

سوری افزود: مجاهد و رزمنده در راه  حق و کسانی که انقلابی هستند و در دفاع از انقلاب جان خود را فدا می‌کنند و با خون و مجاهدت خود سعی می‌کند فرهنگ حق را ترویج  کنند و فرمایشات ولی‌فقیه زمان را روی زمین نگذارند و در جبهه‌های حق دفاع کنند این افراد اجرشان قابل قیاس نیست در دنیا اجر دنیوی برای آنها کم است.

وی عنوان کرد: عالم مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین  شیخ علی بابایی خدمات بسیاری در شهرستان پلدختر داشتند که از جمله آنها احداث حوزه علمیه امام صادق (ع)، مسجدهای متعدد و خدمات در ترویج فرهنگ بوده است.

امام جمعه پلدختر بیان کرد: این عالم از نظر جهاد و شجاعت از جمله عرفای بزرگ بودند که قبل از انقلاب مصدوم می‌شود و در دفاع از امام فعالیت‌هایی داشته و در استان در کنار شهید رحیمی و بزرگانی که در راه  اسلام فعالیت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: آن چه که انتظار می‌رود در چنین مراسم‌هایی که به نام عالم است و کسانی که به دین خدمت کرده‌اند و برای استقرار انقلاب و تفکر امام زحمت می‌کشند باید از علم و عالم یاد بشود نه اینکه افرادی بیایند با حرف‌های سیاسی که در شأن اینچنین جلساتی نیست به عنوان دید سیاسی از آن استفاده کنند این زیبنده نیست و این مراسم‌ها اختصاص به تفکر خاص ندارد. 

زندگی نامه

حجت الاسلام و المسلمین بابایی معروف به "شیخ الله" روحانی مبارز ضد ستمشاهی، مجاهدی نستوه بود که در سال 1314 در پلدختر لرستان متولد شد و تحصیلات ابتدایی خود را در پلدختر گذراند.

در سال 1333 وارد حوزه علمیه خرم آباد شد و از سال 1333 تا 1342 در آنجا ماند و چندین سال از محضر آیت الله کمالوند بهره برد؛ وی از سال 1342 به قم مهاجرت و در محضر اساتید آنجا به کسب علوم دینی پرداخت و ضمن تحصیل در کلاس های مقطع خارج حضرت امام (ره) نیز شرکت کرد.

او در این سال ها همراه با علمای قم مبارزه علیه رژیم پهلوی را آغاز کرد و 16 سال این مبارزه ادامه داد؛ در جریان حمله ماموران ستمشاهی به مدرسه فیضیه به شدت مصدوم و ضرباتی به فک و کتف ایشان وارد شد که درمان وی سه سال به طول انجامید و آثار آن تا پایان عمر با او بود.

این روحانی بعد از انقلاب، مسئولیت هایی از جمله مسئول امور مهاجرین، ریاست عقیدتی سیاسی ‎لشکر خرم آباد و پادگان مهندسی بروجرد را پذیرفت و همچنین سال ها مدیریت حوزه علمیه امام صادق(ع) پلدختر را بر عهده داشت.

وی بیش از 15 مسجد را در شهرستان پلدختر بنیانگذاری کرد و از کتاب های نوشته شده توسط ایشان می توان به بهداشت صورت، در مرگ ‎عزیزان چه باید کرد، زندگینامه محدث جزایری، زندگینامه و مقالاتی چون وجدان کاری در اسلام اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی بابایی هشتم فرودین‌ماه امسال دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605516
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.