به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند روز سه شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر لرستان در سالن جلسات استانداری با تاکید بر لزوم ساماندهی پارکینگ اطراف قلعه فلک الافلاک برای بازدید گردشگران افزود: بوم گردی می‌ تواند ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر در استان باشد.
وی از شهرداری خرم آباد خواست پاکسازی رودخانه این شهر را در دستور کار قرار دهد و بیان کرد: برخی اماکن عمومی در خرم آباد نمای خوبی ندارند لذا شهرداری باید در این زمینه تذکر دهد.
استاندار لرستان افزود: پارک شاپوری خرم آباد ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر است و باید به درستی از آن استفاده شود.
وی با بیان اینکه حوزه خدمات شهری می ‌تواند اشتغالزایی خوبی در استان ایجاد کند، گفت: افزایش فرهنگ کار باعث تولید اشتغال در استان می‌ شود.
بازوند افزود: سرمایه ‌گذاران داخلی و خارجی باید برای سرمایه ‌گذاری در استان لرستان حمایت شوند.

** طرح محور گردشگری تاریخی بروجرد اجرا می شود
وی با اشاره به وجود 280 هکتار بافت تاریخی شهر بروجرد گفت: با توافق رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور طرح محور گردشگری تاریخی این شهرستان برای جذب گردشگر اجرا می شود.
استاندار لرستان افزود: رئیس سازمان میراث فرهنگی، مدیر پایگاه شهر تاریخی بروجرد را معرفی خواهد کرد و ما نیز در استان باید یک شهردار مستقل در این رابطه معرفی کنیم.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی باید در نیمه دوم تعطیلات مانند نیمه نخست در ارائه خدمات رسانی به مسافران نوروزی تلاش کنند تا استان لرستان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود.

** 240 هزار و 453 مسافر نوروزی در لرستان اقامت داشته اند
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز در این نشست گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا هفتم فروردین ماه تعداد 240 هزار و 453 نفر مسافران نوروزی در لرستان اقامت داشته ‌اند.
غلام رضا سلیمانی آمار بازدید از جاذبه های تاریخی لرستان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون را 915 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در روز هفتم فروردین 96 تعداد 12هزار و 90 نفر از قلعه فلک افلاک دیدن کرده اند.

** 59 هزار و 434 نفر در مراکز آموزش و پرورش اسکان یافتند
مدیر کل آموزش ‌ و‌پرورش لرستان نیز اظهار کرد: تا پایان روز هفتم فروردین امسال تعداد 16هزار 529 خانوار در قالب 59 هزارو 434 نفر در مراکز آموزش و پرورش استان اسکان داده شده‌ است.
خدانظر دریکوند افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش داشته است.

** تردد در محورهای ارتباطی لرستان 12 درصد نسبت به پارسال رشد داشته است
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل لرستان با بیان اینکه محور بیشه در حال زیرسازی و لکه گیری است و امروز عملیات آن تمام می ‌شود، گفت: تعداد چهار میلیون و 532هزارو 541 تردد در محورهای ارتباطی لرستان توسط 60 دوربین کنترل ثبت شده است.
علی زندی فر افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 12.1 درصد رشد داشته است.
استان لرستان با داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی در تمام ایام سال به ویژه بهار و تابستان میزبان خیل عظیم گردشگران از سراسر ایران اسلامی است.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.