به گزارش ایرنا محمدحسین امیدی پور روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: هزینه های فرهنگی در کشور قابل توجه نیست لذا باید در این زمینه توجه بیشتری شود.
وی گفت: برخی از هنرمندان به دلیل نبود آکادمی های لازم در رشته های هنری در لرستان به استان های دیگر می روند چراکه جایی برای تدریس وجود ندارد.
رئیس حوزه هنری لرستان افزود: عدم شاخص سازی در حیطه های مختلف فرهنگی، هنری در لرستان در زمینه کتاب نویسی مشهود است و باید در تمامی حوزه ها شاخص های مربوطه را فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از آسیب هایی که در زمینه کتاب نویسی ادبیات دفاع مقدس به چشم می خورد توجه نکردن به کیفیت آثار و توزیع آن است که به صورت انبار جمع آوری و به عنوان هدیه عرضه می شوند.
وی افزود: موسیقی محلی لری به عنوان پایلوت موسیقی در کشور شناخته شده است اما به دلیل ضعف در تنظیم آثار به خوبی معرفی نمی شود که در این راستا برای تنظیم بهتر و مناسب از اساتید برجسته استفاده می کنیم.
وی به برنامه های هفته هنر انقلاب در تاریخ 20 فروردین 96 اشاره کرد و گفت: رونمایی از کتاب 'با نوای کاروان' با حضور صادق آهنگران از مداحان برجسته کشوری، برگزاری نمایشگاه خیابانی آثار کاریکاتور، اجرای نمایش صحنه ای و خیابانی در شهرستان های خرم آباد و بروجرد از مهم ترین برنامه های هفته هنر انقلاب می باشند.
وی بیان کرد: رونمایی از 2 آلبوم موسیقی محلی لری، انتشار کتاب مجموعه عکس دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه های حوزه هنری لرستان در سال جدید می باشند.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.