به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز شنبه در دیدار با کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان به مناسبت هفته منابع طبیعی افزود: امروزه استکبار جهانی با آزمایش انواح سلاح های شیمیایی و اتمی در از بین بردن منابع طبیعی نقش مهمی دارد.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی یکی از عوامل قدرت، اقتدار و امنیت یک کشور است، اظهار کرد: احداث یک واحد پژوهشی و تحقیقاتی در منابع طبیعی برای مشخص شدن نوع نگاه مردم به این ثروت خدادادی احساس می شود.
امام جمعه خرم آباد همچنین ادامه داد: منابع طبیعی عامل پیشرفت و توسعه بوده و زمانی که نوع نگاه به آن مشخص شود، امنیت و اقتداز کشور مشخص خواهد شد.
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه تخریب منابع طبیعی با ورود بشر به زندگی صنعتی آغاز شد اظهار کرد: باید از مافیای تصرف منابع طبیعی جلوگیری شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل تخریب منابع طبیعی حوادث ناشی از رفتار انسان است که در برخی مناطق شاهد تغییر بستر رودخانه و یا برداشت غیرمجاز از آب صورت می گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان نیز در این دیدارگف: 400هکتار توسعه جنگل، یکهزارهکتار کشت گیاهان دارویی، اجرای هشت پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار 18میلیارد ریال در استان در سال جاری انجام شده است.
شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه هر ساله بیش از 2هزار هکتار از اراضی استان طعمه حریق می شود افزود: امسال میزان آتش سوزی جنگل ها در استان کاهش یافته است.
هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از 15 تا 21 اسفندماه هرسال برگزار می شود.
3210/6060
خبرنگار : محمد یاراحمدی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.