علیرضا افتخاری روز چهارشنبه در حاشیه نواخته شدن زنگ نیکوکاری در مدرسه زینبیه پلدختر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جشن نیکوکاری سنت حسنه جامعه اسلامی که همه ساله با هدف کمک به دانش آموزان و همنوع در سراسر کشور برگزار می شود که مشارکت در آن تمرین درس ایثار ، انفاق ، کمک به همنوع و نیز انسان دوستی می باشد.
وی با بیان این که در آموزه های اسلامی به نیکوکاری و احسان تاکید فراوان شده است، افزود : زنگ جشن نیکوکاری بیانگر اهمیت فرهنگ احسان و نیکوکاری و ترویج آن زمینه فعالیت های ارزشمند در جامعه می شود.
وی افزود: جشن نیکوکاری بهترین فرصت برای مشارکت دانش آموزان در کمک رسانی به همنوعان خود در آستانه سال نو است که آموزش و پرورش بهترین ظرفیت برای فرهنگ سازی احسان و نیکوکاری دارد.
مدیر آموزش و پرورش پلدختر اظهار کرد : برگزاری چنین برنامه هایی در بین جامعه ودانش آموزان حس نوعدوستی و وظیفه کمک به همنوع را یادآور می شود و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه را در پی دارد.
14 تا 21 اسفند ماه به عنوان هفته نیکوکاری نام نهاده شده و بطورنمادین روز 18 اسفند ماه هم با عنوان روز نیکوکاری نامگذاری شده و همه ساله بطور همزمان در سراسر کشور برنامه هایی در قالب جشن های نیکوکاری برگزار می شود.
7272
خبرنگار: فاطمه مهرابی**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.