به گزارش ایرنا ، بیژن سوری روز سه شنبه در نشست رییس و پرسنل اداره منابع طبیعی شهرستان پلدختر افزود:حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به عنوان ثروت ملی وظیفه همگانی است.
وی بر لزوم توسعه فرهنگ حراست و صیانت از عرصه های طبیعی تاکید کرد و افزود: اصحاب رسانه نقش مهم و تاثیر گذاری در فرهنگ سازی و حفاظت و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی دارند.
رییس دادگستری پلدختر همچنین گفت: منابع طبیعی و محیط زیست متعلق به یک اداره و نهاد خاص نیست بلکه همه افراد جامعه در حفظ آن وظیفه خطیری دارند.
وی افزود: کاشت نهال در بیابان زدایی بسیار موثر بوده و همچنین حضور نگهبان منابع طبیعی در مناطق آسیب پذیر ضروری است .
وی تنها راه حفظ و پاسداشت منابع طبیعی را تقویت مشارکت های مردم دانست و افزود: باید جهت جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی دستگاه ها و مردم با دلسوزی در این امر مهم و حیاتی مشارکت کنند.
سوری با بیان این که جهت راهنمایی مردم تابلوهایی در جنگل ها و مراتع نصب شود گفت: ماده 47 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع مهم ترین ماده ای است که در ارتباط با آتش زدن عمدی جنگل ها می توان به آن استناد کرد که مجازات سنگینی را برای مرتکبین این جرم تعیین کرده است.
رییس اداره منابع طبیعی پلدختر نیز در این نشست گزارشی از اقدامات و فعالیت های این اداره در حراست و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان ارایه کرد.
شهرام میررضایی از همراهی و همکاری رییس دادگستری ، دادستان و قضات دادسرای عمومی و انقلاب با اداره منابع طبیعی شهرستان پلدختر تقدیرکرد و خواستار تقویت این همکاری شد.
شهرستان پلدختر 361 هزار هکتار عرصه ملی دارد که 242 هزار هکتار جنگل و 119 هزار هکتار آن مرتع است .
7272/6060
خبرنگار : فاطمه مهرابی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.