به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند روز یکشنبه در همایش استانی مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل سالن همایش های استانداری لرستان افزود: سایه چتر سیاسی بر سر شوراها باید کمرنگ شود چرا که مردم از آنها به جای کار سیاسی انتظار فعالیت عمرانی دارند.
وی ملاک عمل در برگزاری انتخابات را قانون دانست و گفت: برای راحت تر عمل کردن به قانون، برقراری تعامل بین مسئولان، امری واجب و ضروری است.
استاندار لرستان با تاکید بر اهمیت میزان مشارکت در انتخابات افزود: مشارکت گسترده در انتخابات، خواسته اصلی مقام معظم رهبری است چرا که تحقق این مهم می تواند تهدیدهای بین المللی را به فرصت تبدیل کند.
وی مشارکت بالای مردم در انتخابات را برای داشتن شورای قوی ضروری خواند و اظهار کرد: توجه بیشتر به رعایت اخلاق در انتخابات لازم است.
بازوند افزود: گاهی اوقات مشاهده شده که نامزدهای انتخاباتی به خاطر ربودن گوی سبقت از رقبای خود اقدام به بیان وعده هایی می کنند که ممکن است حتی از عهده مسئولان بالا رتبه نیز به سختی برآید که تکرار این موضوع موجب سلب اعتماد مردم از مسئولان می شود.

** شورا با حضور نخبگان موفق تر است
فرماندار خرم آباد نیز در این همایش به اهمیت حضور نخبگان در شوراهای شهر و روستا تاکید کرد و گفت: در جریان انتخاب اعضای شوراها، هرچه درصد حضور نخبگان و متخصصان بیشتر باشد، میزان موفقیت شورا در خدمت رسانی به مردم بیشتر می شود.
اسد عبدالهی با تاکید بر نقش فرمانداران در برقراری امنیت انتخابات افزود: در روند شکل گیری هیات اجرایی، هماهنگی آنها با فرماندار امری بسیار مهم است چرا که سیاست فرمانداری رعایت اصل بی طرفی و حفاظت از آرای مردم است.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا مطابق اعلام شورای نگهبان همزمان با انتخابات ریاست جمهوری روز 2 اردیبهشت 96 برگزار می شود. زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز 30 اسفند 95 لغایت 6 فروردین 96 اعلام شده است.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.