به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حمید رضا حنان روز یکشنبه در نشست خبری خود در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: این ارکستر به رهبری استاد شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این ارکستر برای نخستین بار در لرستان برگزار می شود، بیان کرد: تاکنون ارکستر ملی فقط در تهران برگزار شده و نخستین بار است که این ارکستر در استان دیگری برگزار می شود.
حجت الاسلام حنان افزود: ارکستر ملی در لرستان با حضور 60 تن از نوازندگان برجسته کشور به عنوان یک حرکت فرهنگی عظیم اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه ارکستر ملی در استان لرستان هیچگونه دستمزدی دریافت نخواهد کرد، گفت: با حضور استاتید شهبازیان و افتخاری کارگاهی برای نوازندگان استان لرستان برگزار و افراد توانمند در ارکستر ملی استخدام می شوند.
حجت الاسلام با بیان اینکه وجود شادی و ابراز ایجاد شادی در جامعه یک ضرورت اجتماعی است، بیان کرد: اجرای کنسرت سمفونیک در لرستان برای پاسخگویی به مطالبات مردم و جوانان استان پیگیری می شود.
وی ایجاد فضای شاد و بانشاط را از مطالبات مردم و جوانان دانست و افزود: تمامی برنامه ها و کنسرت های موسیقی برگزار شده در لرستان با استقبال چشمگیر مواجه بوده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری 330 کنسرت موسیقی در لرستان در دولت تدبیر و امید گفت: این کنسرت ها بدون هیچ حاشیه ای برگزار شدند.

**جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی در لرستان برگزار شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: جشنواره ملی مدو لباس ایرانی و اسلامی با ارسال 330 اثر برگزار شده است.
وی افزود: از مجموع این آثار 160 اثر برگزیده به بخش مسابقات ارائه شده است.
به گفته وی این جشنواره در بخش های طراحی، دوخت لباس و اقوام برگزار شده است که 50 درصد این آثار دارای نشان شیما (شناسه یکپارچه مدو لباس ایرانی اسلامی) ثبت شده هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه این جشنواره اقدام مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی است، گفت: در این جشنواره استفاده از پارچه های تولید داخل، پرهیز از تولید و طرح غیر ایرانی و چاپ روی لباس، خودداری از آثار تکراری و خلاقیت مورد توجه قرار دارد.
به گفته وی در بخش لباس اقوام ایرانی از استان های کرمان، کردستان، گیلان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان آثاری ارسال شده است.
این جشنواره از 14 تا 29 اسفند ماه جاری در این استان برگزار می شود.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.