به گزارش ایرنا الهیار ملکشاهی روز یکشنبه در همایش استانی مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سالن استانداری لرستان افزود: وحدت، تعامل و همکاری برای برگزاری انتخابات سالم سرلوحه کار هیات عالی نظارت بر انتخابات باشد.
وی که ریاست هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان را برعهده دارد، گفت: هیات نظارت با رعایت کامل اصل بی طرفی از رای و اراده مردم حمایت و صیانت می کند.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هیات های نظارت در ترکیب اعضای نظارت در شهرستان ها از طیف های سیاسی موجود استان لرستان استفاده کرده و می کنند.

** برگزاری انتخابات در 2 هزار و 824 نقطه روستایی لرستان
معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان گفت: انتخابات شوراها با رعایت شاخص های همیشگی و مهم سلامت، امنیت و شور مشارکت در 25 نقطه شهری، 2 هزار و 824 نقطه روستایی و 2 نقطه عشایری لرستان برگزار می شود.
حبیب الله خجسته پور افزود: در قانون اساسی، پنج نوع انتخابات پیش بینی شده است که چهار نوع آن دارای گستره ملی و یک نوع آن که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاست در گستره محلی و با نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: ستاد انتخابات استان لرستان با در نظر داشتن و رعایت تعامل، وحدت و همکاری برای برگزاری انتخابات سالم برنامه ریزی کرده و بدون شک ناظران نیز به استفاده از تمام طیف های موجود در کار نظارت توجه خواهند داشت.

** برخورد با مخلان آرامش جامعه در شبکه های اجتماعی در آستانه انتخابات
رییس کل دادگستری استان لرستان نیز در این همایش گفت: با کمک همدیگر و با رقم زدن فضای قانونمند و سالم که منجر به مقبولیت هرچه بیشتر می شود، می توانیم انتخابات پیش رو را به خوبی برگزار کنیم.
جعفر بدری افزود: رعایت اصل بی طرفی، استفاده نکردن از امکانات دولتی و بیت المال به نفع نامزدها و استفاده از افراد خوش نام، معتمد و امانتدار در نظارت و اجرا از اصل های مهم مورد توجه در برگزاری انتخابات باشند.
وی اظهار کرد: ایجاد التهاب و بر هم زدن آرامش مورد نیاز برای انتخابات در شبکه های اجتماعی مجازی پذیرفته نیست و با آن بر خورد می شود.
این خبر تکمیل می شود...
3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.