به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست شورای اداری لرستان با حضور وزیرعلوم، تحقیات و فناوری افزود: سال 92 اقداماتی برای شناسایی ظرفیت های راکد لرستان و آسیب شناسی در این زمینه انجام شد که شاخص ترین موضوع، آمایش نیروی انسانی بود.
وی نبود ارتباط کافی بین دانشگاه و حوزه را یکی از این آسیب ها دانست و اظهار کرد: به رغم اینکه هزینه توسعه در هر منطقه با ورود دانشگاه کمتر می شود ولی این موضوع در لرستان کمرنگ است.
استاندار لرستان افزود: ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری لرستان وجود دارد که هنوز معرفی نشده اند که لازمه آن راه اندازی رشته گردشگری در دانشگاه لرستان است.
وی بیان کرد: 2 هزار و 500 کیلومتر رودخانه در استان لرستان وجود دارد اما رشته شیلات نداریم در حالیکه پس از استان های ساحلی بیشترین پرورش ماهیان سرد آبی را داریم.
به گفته استاندار لرستان دربحث محیط زیست با توجه به ظرفیت های موجود مانند موقعیت منحصر به فرد جنگل های زاگرس لرستان، نیازمند رشته محیط زیست هستیم.
وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی توجه دنیا به سمت تولیدات گلخانه ای است و در لرستان ظرفیت های فراوانی وجود دارد اما رشته دانشگاهی در این زمینه نداریم.
بازوند با بیان اینکه شرکت هلندی در کشت و صنعت با وجود پیشنهاد چند استان، لرستان را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده است، گفت: این شرکت هلندی بیش از 20 نفر از دانشجویان لرستان را برای آموزش به هلند فرستاده است در حالیکه امکان آموزش این افراد باید در استان فراهم شود.
به گفته وی درحال حاضرسرانه ورزشی در استان پائین است و به علت نبود بخش خصوصی فعال و قدرتمند در استان، اعتبارات این حوزه از محل اعتبارت دولتی تامین می شود.
وی خواستار احداث یک باب استخر در دانشگاه لرستان شد و تاکید کرد: راه دانشگاه های لرستان نیازمند تقاطع غیرهمسطح است و استانداری در این راستا آمادگی تقبل 50 درصد اعتبار را دارد.
بازوند با اشاره به 2 هزار و 680 واحد مسکن مهر بدون متقاضی در استان لرستان بیان کرد: 650 واحد در خرم آباد است و چون دانشگاه همسایه آنها است حاضریم با شرایط مناسب این واحدها را به دانشگاه واگذار کنیم.
وی با اشاره به انتخاب استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: مدیران، گزارش های اقدام و عمل خود را در قالب مصاحبه، نشست و سخنرانی به مردم ارائه دهند.
به گفته بازوند اقتصاد مقاومتی بحثی علمی است که کل کشور بر آن اجماع دارد هرچند که برخی متوجه روح و ماهیت آن نیستند و این افراد در حقیقت سیاست های ابلاغی را مطالعه نکرده اند.
استاندار لرستان گفت: احیای ظرفیت ها در دولت تدبیرو امید و رونق طرح ها با حضور سرمایه گذاران خارجی به واسطه برجام بوده است.
وی ادامه داد: 70 هزار میلیارد ریال برای طرح های نیمه تمام در استان لرستان نیاز بود که در این راستا طرح های 80 درصد پیشرفت در اولویت قرار گرفتند و 196 طرح به بخش خصوصی واگذار و سه سد بهره برداری شد.
بازوند بیان کرد: درسند اشتغال مقررشده است که 37 هزار و 120 میلیارد ریال در قالب سند اشتغال تسهیلات پرداخت شود که تا 15 بهمن 95 منابع بانکی باید 21 هزار و 230 میلیارد ریال پرداخت می شد در حالیکه 27 هزار و 550 میلیارد ریال پرداخت شده که 129 درصد تحقق یافته است.
به گفته استاندار لرستان در سال 95 حدود 409 میلیون دلار تسهیلات ارزی درلرستان اخذ شده است.
7274/7264/3022
خبرنگار :بهزاد سلاحورزی** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.