به گزارش خبرنگار ایرنا٬ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خرم‌آباد در جلسه ای که در حاشیه آیین بهره برداری از این مجتمع برگزار شد ، گفت: بیش از 80 درصد آمار های ارائه شده در مورد تعداد متکدیان جمع آوری شده٬ درست نیست چرا که اکثر این افراد چندین بار در سال به دلیل این جرم دستگیر شده و به آمار گذشته اضافه می شوند.
محمود آشناگر راه حل این مشکل را ایجاد بانک اطلاعاتی متکدیان دانست و افزود: در صورت انجام این مهم٫ متکدیان شهرستان شناسایی و تعیین هویت می شوند.
وی اضافه کرد : افتتاح این مجتمع به منزله تاسیس مکانی برای نگهداری از متکدیان نیست بلکه هدف از ایجاد آن تفکیک و ساماندهی این افراد به فراخور شرایطی است که در آن قرار دارند.
آشناگر توضیح داد: این افراد هر کدام بدلایل متفاوتی دست به تکدی گری می زنند لذا وجود نمایندگان ارگان هایی مانند بهزیستی٬ کمیته امداد امام(ره)٬ فنی حرفه ای و دیگر دستگاه های مرتبط به جهت شناسایی آسیب های اجتماعی و تفکیک این افراد در زمان جمع آوری الزامی است.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان خرم آباد نیز در این جلسه با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال و نزدیک شدن عید نوروز گفت: حضور متکدیان در این ایام پررنگ تر از روز های عادی است و این در حالی است که فعالیت این افراد در سطح شهر٬ خدمات ارزنده همه ارگانها را زیر سوال خواهد برد.
سرهنگ محمدرضا مرادی گفت: قانون صراحتا تکدی گری را جرم تلقی می کند اما مهمتر از برخورد قانونی با این افراد٬ مسئله فرهنگ سازی در این زمینه است.
وی توضیح داد: تا زمانی که مردم در مواجهه با متکدیان٬ بصورت عاطفی برخورد کنند٬ این مشکل بطور کامل ریشه کن نخواهد شد چرا که این افراد با سواستفاده از باورها و عواطف مردم٬ دست به این عمل می زنند.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان خرم آباد ساماندهی متکدیان را مهمتر از دستگیری آنها دانست و افزود: اقدامات مقطعی در این مورد حتی آثار مثبت کوتاه مدت هم ندارد زیرا موجب ایجاد حس بی اعتمادی مردم به نیروی انتظامی خواهد شد.
مجتمع ساماندهی متکدیان شهرستان خرم آباد در منطقه گل سپید شهرستان خرم آباد در ساختمانی احیا شده قرار دارد.
7264/6060
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.