به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت اسلام والمسلمین حسن ترابی روز پنجشنبه در یادواره شهید کوپال و 36 شهید اشترینان در سالن همایش های فرمانداری ویژه بروجرد افزود: در تمام جوامع بشری ارزش هایی وجود دارد که بنیان فرهنگ آن جامعه را شکل می دهد در انقلاب اسلامی نیز برپایی یادواره های شهدا یکی راه های انتقال ارزش های دفاع مقدس وتبیین وترویج فرهنگ جهاد و شهادت محسوب می شوند.
وی با تکریم مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله شهید عبدالرضاکوپال و 36 شهید اشترینان بروجرد اضافه کرد: ملت ها هویت و حیات سیاسی خود را در پایبندی به این ارزش ها و انتقال آن به نسل های بعد می دانند ایران اسلامی نیز بیش از هر نظام دیگری مفتخربه داشتن ارزش های والا و اصیل هستند که نمونه آن را درکمتر جایی از جهان می توان یافت.
امام جمعه بروجرد اظهار کرد: با برپایی یادواره های شهدا روحیه ایثار و شهادت در بین آحاد ملت تقویت می کنیم، این فرهنگ با قیام عاشورا و مبارزه باظلم و بی عدالتی عجین شده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی ادامه داد: ایمان به معاد، جهاد و مقاومت در راه حق، اسلام و قرآن ازعناصر پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی بوده که ملت ایران با این روحیه تا مرز شهادت و جهاد در راه خدا پیش رفته و پیروزی انقلاب را رقم زدند ودرطول 38 سال گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابرهمه تهدیدها و خطرات بیمه کرده است.
وی افزود: درطول هشت سال دفاع مقدس ملت ایران توانستند با روحیه جهاد، ایثار، شهادت و تکیه بر نیروی ایمان بردشمنان پیروز و ماشین جنگی رژیم عراق را منهدم کرده و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم شیطانی ناکام بگذارد.
امام جمعه بروجرد گفت: ایثار، فدارکاری، اخلاص و اعتقادات دینی و باورهای مذهبی، روحیه شهادت طلبی ملت ایران و فرزندان دلاور آن در بسیج واستقبال ازمرگ شرافتمندانه بوده است که ملت ایران را بر دشمنان پیروز کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی گفت: بعد از پایان جنگ عامل اصلی همه موفقیت های و پیروزی ایران در عرصه ها مختلف ایستادگی، فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت بوده است.
وی اظهارکرد: دشمن در طول 38 سال سرمایه گذاری زیادی برای ازبین بردن ارزش های اسلامی، جهاد و شهادت نموده تا با از بین بردن این آرمان ها ملت ایران را شکست داده و اراده خود را برآنها حاکم کند دشمنان این ایمان و روحیه را مانع رسیدن به اهداف خود می دانند براین اساس با تهاجم فکری و فرهنگی تلاش نموده به اهداف خود دست یابند.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: رویکرد دشمن برای شکست ایران جنگ سخت و نیمه سخت نیست.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی بیان کرد: امروز برای فائق آمدن بر دشمن و پیمودن راه شهدا که راه اسلام است باید از خود شهدا یاری بگیریم و فرهنگ جهاد و شهادت را درجامعه نهادینه کنیم.
وی ادامه داد: شهدا آبرو و عزت ملت ایران هستند و برای همه جوامع و نسل های امروز و فردا مشعل فروزان بوده و عزت و سربلندی این نظام و انقلاب را تضمین کردند.
امام جمعه بروجرد گفت: شهدا، جانبازان، آزادگان الگو و اسطوره های بزرگ صبر و مقاومت هستند که باید درس دینداری و مقاومت را از آنها بیاموزیم.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که تاکید کرده اند جامعه مانوس با فرهنگ ایثار و شهادت توقف وعقب گرد ندارد و اگر این فرهنگ درجامعه عمومی و فراگیرشود عقب گرد نمی کند افزود: با ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه می توانیم دربرابر زیاده خواهی و باج خواهی دشمن ایستادگی کنیم.
وی گفت: تکریم ازمقام شهدا مانند شهید سرلشگرعبدالرضا کوپال یک ضرورت است امروزه حفظ یاد و نام شهدا کمتر از شهدا نیست و برپایی این مجالس و یادواره ها مهم و درسرنوشت ملت و نظام اسلامی موثراست.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: نیرو ی هوایی ارتش جهوری اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس نقش برجسته، تاثیر گذار و ممتازی داشته اگرایثارو از جان گذشتگی نیروی هوایی ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح نبود این همه موفقیت و پیروزی را امروز شاهد نبودیم.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی بیان کرد: نیروی هوایی همیشه در 38 سال گذشته نقش پاسداری ازنظام تمامیت ارضی این سرزمین را به خوبی ایفا کرده و به خوبی ازعهده وظایف برآمده که تقدیم این همه شهید نمونه بارز این ایثار است.
در این آیین که با حضور همرزمان این شهید سرافراز، مردم و مسئولان شهرستان بروجرد و زادگاه این شهید اشترینان همراه بود از تمبر یادبود شهید خلبان سرلشگرعبدالرضا کوپال رونمایی شد .
6052/7273
خبرنگار: آمنه صارمی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.