به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در محل حوزه علمیه کمالیه افزود: شهادت آیت الله هاشمی رفسنجانی به انتخاب مقام معظم رهبری توسط امام خمینی(ره) یکی از تصمیمات مهمی بود که مسیر آینده انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را ترسیم کرد.
نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی به جمعیت پرشور مردم انقلابی در روز تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره و اظهار کرد: خناسان نمی توانند از عشق مردم به مقام معظم رهبری کم کنند.
وی ادامه داد: امروز باید اساتید و دانشمندان نظام اسلامی، طلابی همچون بهشتی، مطهری و رفسنجانی تربیت کنند و طلاب این شخصیت ها را الگوی خود قرار دهند.
آیت الله دری نجف آبادی اطاعت از رهبری را از شاخصه های آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و افزود: این عالم وارسته بزرگترین سیاستمداران جهان بود.

** آیت الله رفسنجانی با عزت زندگی کرد
وی گفت: ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی درس های زیادی برای مردم دارد چراکه این عالم وارسته با عزت و بزرگی زندگی کرد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: 55 سال قبل حضرت امام (ره) بر پیکر پدر آیت الله هاشمی رفسنجانی نماز خواندند و دیروز نیز نماز آن مرحوم به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد.
وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی خدمات فراوانی به نظام ارائه کرد، اظهار داشت: باید در طوفان های بسیار امروز، کشتی نظام را با قدرت به ساحل برسانیم و در این راه واهمه ای نداشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی آزادسازی قدس شریف را از آرمان های آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و افزود: آیت الله هشمی رفسنجانی در سیاه چاله های دوران طاغوت هم عزیز بود و با سعادت زندگی کرد.

** دشمن، آرزوی جدایی ملت ایران از مرجعیت را به گور خواهد برد
آیت الله دری نجف آبادی گفت: علمای انقلاب اسلامی همواره در برابر استکبار جهانی، طاغوت، حزب توده، مارکسیسم و ... ایستاده اند و دشمن آرزوی جدایی ملت ایران از مرجعیت را به گور می برد.
وی بیان کرد: برای ادامه راه انقلاب اسلامی و گمراه نشدن از مسیر باید تاریخ و افرادی که موتور محرک نظام اسلامی بوده اند از جمله آیت الله بهشتی، مطهری، رفسنجانی و سایر علما را به خوبی بشناسیم.
وی به ترور سال 58 آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: این عالم وارسته هرگز از مرگ هراسی نداشت و در راه انقلاب در مقابل دشمن ایستاد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به آثار ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: یار دیرین امام و رهبری در قم پرچمدار مبارزه با طاغوت بود.

** تاسیس دانشگاه آزاد از خدمات ارزشمند یار دیرین امام و رهبری بود
وی همچنین با اشاره به خدمات ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی در راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان تا قبل از راه اندازی این دانشگاه برای کسب علم به کشورهای بیگانه مراجعه می کردند و با توجه به اهمیت خدمات این نهاد، رفع مشکلات و ایرادهای آن ضروری است.
وی گفت: با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی، بیش از پنج میلیون فارغ التحصیل بدون وابستگی اعتباری به دولت تحصیل کردند.
7269/3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.