به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر افزود: به رغم وجود سلایق مختلف و انتقادات٬ مردم از تمام احزاب و گروه ها در آیین درگذشت یار دیرین امام و رهبری حضور چشمگیری داشتند.
وی ارتباط مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و مقام معظم رهبری را رابطه مرید و مراد و رهرو و رهبر دانست و گفت: در جریان این رابطه خناسانی بودند که تلاش می کردند از میزان علاقه و محبت قلبی بکاهند که به حول و قوه الهی در این امر ناکام ماندند.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با ذکر مجاهدت ها و تلاش های آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول زندگی خویش گفت: تحمل شکنجه ها و زندان ها در زمان مبارزه با نظام ستمشاهی، لحظه ای او را از امام(ره) و رهبری دور نکرد چنانکه بعد از انقلاب نیز به رغم حضور در مسئولیت های مهم و کلیدی همیشه حامی و پیرو امام(ره) و ولایت فقیه بودند.
وی با قدردانی از حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم باشکوه درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: دشمنان بدانند که مردم ایران تا آخر، پای نظام، رهبری و ارزش های انقلاب اسلامی ایستاده اند.

** همدلی دولت و ملت مهمترین عامل در تحقق اقتصاد مقاومتی است
خطیب جمعه خرم آباد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه همدلی دولت و ملت را مهمترین عامل در تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: حرکت ملت و دولت همواره باید حول محور رهبری باشد در غیر این صورت نه تنها اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود بلکه میان دولت و ملت نیز جدایی ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به موانع تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: سیاستگذاری دولت باید در راستای حمایت از تولید داخلی باشد به گونه ای که از واردات محصولاتی که مشابه داخلی دارند، جلوگیری شود.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر لزوم ایجاد انگیزه در میان کار آفرینان اظهار کرد: دولت باید با برداشتن سیاست های سختگیرانه و موانع پیش روی تولید داخلی و مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، انگیزه کارآفرینان را برای افزایش میزان و کیفیت تولید داخلی افزایش دهد.
وی افزود: نوسانات قیمت ارز و کالا نیز در بحث اقتصاد مقاومتی از اهمیت خاصی برخوردار است که امیدواریم دولت در این بخش گام های موثری بردارد.
نماینده ولی فقیه در لرستان رسیدگی سریعتر به پرونده های اختلاس و حقوق های نامتعارف را از دیگر شرایط محقق شدن اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دولت و دستگاه قضا باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند چراکه این مهم یکی از مطالبات اصلی مردم در شرایط کنونی است.

** تمدید تحریم ها، دهن کجی آمریکا به ملت ایران است
آیت الله میرعمادی با اشاره به سخنرانی 19 دی ماه رهبرمعظم انقلاب در جمع مردم قم گفت: رهبر انقلاب یکی از مولفه های اقتدار ملی را حفظ عزت ملی عنوان کردند و یکی از موارد مهم در حفظ عزت ملی٬ موضوع انرژی هسته ای است.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: ما در جهان بواسطه پیشرفت های هسته ای مقتدر شدیم و باید این اقتدار را حفظ کنیم.
وی باتاکید بر بی اعتمادی به آمریکا اظهار کرد: در نشست کمیسیون مشترک برجام٬ آمریکا به رغم تمدید تحریم ها اعلام کرد که ما نقض برجام نکرده ایم و کاری می کنیم که آن مصوبه بی اثر شود.
آیت الله میرعمادی تمدید تحریم ها و توجیه آنها توسط آمریکا را دهان کجی به ملت ایران دانست و اظهار کرد: وحدت، همدلی و اقتصادی مقاومتی تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور هستند.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.