به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا آقامیرزایی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مواد مخدر سلسله در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بحث پیشگیری را از مهمترین مباحث مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: این طرح یک صد هزار نفر از اولیا دانش آموزان، 50 هزار نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم و 7 هزار و 500 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول را در بر می گیرد.
وی با بیان اینکه شهرستان سلسله یکی از شهرستان های پاک استان لرستان در ارتباط با اعتیاد است، افزود: راهکار و چشم انداز ما برای مبارزه با مواد مخدر باید کنترل وضعیت موجود و پیشگیری از اضافه شدن به این وضعیت باشد.
آقامیرزایی با اشاره به بحث اجتماع محور کردن مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: بر این اساس باید از ظرفیت های استان مانند دانشگاه و آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استفاد نمود و از آنان خواست تا با آموزش های لازم مردم را در امر آگاه کردن در زمینه مبارزه با مواد مخدر یاری نمایند.
وی همچنین پاکسازی میادین و معابر از معتادان و متکدیان را یکی دیگر از عوامل پیشگیرانه در امر مبارزه با مواد مخدر برشمرد وگفت: بحث جمع‌آوری متکدیان بر عهده بهزیستی و شهرداری است که لازم است در این خصوص همکاری لازم را به عمل آورند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان برگزاری منظم جلسه های شورا و پیگیری مصوبات گذشته و اتخاذ تصمیمات جدید را راه حل موثری در پیشگیری از اعتیاد در سطح جامعه عنوان کرد.
**مشارکت های مردمی، عاملی مهم در پیشگیری از اعتیاد در جامعه
فرماندار سلسله نیز در این نشست، افزود: جهت پیشگیری از گسترش مواد مخدر ضروری است که مشارکت های مردمی را در قاب سمن ها گسترش دهیم.
قدرت الله فلاح نژاد، گفت: کمپ های ترک اعتیاد باید دارای استاندارهای لازم باشند و در این خصوص باید از افراد واجد شرایط و کارشناسان روانشناسی استفاده شود و اداره بهزیستی نیز با شناسایی افراد واجد شرایط مجوز راه اندازی کمپ را به این افراد واگذار نماید.
وی با اشاره به پدیده شوم مواد مخدر و مسائل و مشکلاتی که این معضل برای خانواده ها و جوامع به همراه دارد، افزود: اعتیاد یکی از معضلات خانمان سوزی است که امروزه به عنوان یکی از چهار بحران موجود در دنیا، بنیان زندگی خانواده ها و جوامع را تهدید می کند.
فرماندار سلسله اظهار داشت: اعتیاد ریشه بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات جامعه است به گونه ای که رقم قابل توجهی از مرگ و میر و طلاق ها را در جامعه به خود اختصاص داده است که باید با همکاری همه جانبه و با برنامه ریزی و کار کارشناسی شده به مقابله با این پدیده شوم بپردازیم.
وی با بیان اینکه اگر نیروی کار ما در راستای تولید باشد موفق خواهیم بود،گفت: گرفتار شدن در بلای اعتیاد سبب هدر رفتن نیروی کار می شود و این امر در نهایت فقر و عدم توسعه یافتگی را برای جوامع به همراه خواهد داشت.
فلاح نژاد افزود: دشمنان ما در این خصوص برنامه ریزی دقیقی انجام داده اند و چون توانایی مقابله سخت افزاری با کشورمان را ندارند به روش های نرم افزاری از جمله گسترش اعتیاد در بین نسل جوان روی آورده اند که در این خصوص باید به دقت با برنامه ریزی مانع از گرایش اعتیاد در بین جوانان شویم.
وی با اشاره به وضعیت مناسب شهرستان سلسله خاطرنشان کرد: شهرستان سلسله به خاطر شرایط فرهنگی حاکم بر آن و هماهنگی موجود بین مسئولان مربوطه در زمینه معضل اعتیاد در وضعیت مناسبی قرار دارد با این حال برای ریشه کن کردن این معضل نیازمند تلاش بیشتر مسئولان مربوطه است.
7265 / 6001
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب** انتشار دهنده: هوشنگ بهرهی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.