کامران فرشید ظهر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات اشتغال فرزندان شاهد وایثارگردرمحل اداره تعاون بروجرد افزود: تفاهم نامه ای بین بنیاد شهید وامور ایثارگران، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، فنی وحرفه ای منعقد شده که براساس آن نیروهای متقاضی کار به واحدهای کاریابی تحت پوشش اداره تعاون معرفی و ضمن راهنمایی و مشاوره شغلی براساس شرایط وظرفیت های شهرستان به کارگیری شوند.
وی اضافه کرد:این اقدام در راستای اشتغال پایدارومتناسب با شرایط کارجویان واجد شرایط مستعد اشتغال بوده ومهلت این تفاهم نامه یک سال و قابل تمدید است.
رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان بروجرد اظهار کرد: این فرصت برای واحدهای صنعتی فعال فراهم شده تا با به کارگیری نیروهای جویای کارخانواده ایثارگران از طریق بنیاد شهید بتوانند از معافیت های در نظر گرفته شده بهره مند شوند.
فرشید بیان کرد: حداقل 25درصد از فرصت های شغلی باید به فرزندان شاهد و ایثارگر اختصاص داده شود که این موضوع دراستخدام های دولتی در حال انجام بوده وباید در بخش خصوصی وبنگاه های اقتصادی نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
وی حمایت از خانواده های شاهد وایثار گر را وظیفه همه آحاد جامعه دانست وادامه داد: شهدا با اهدای جان خود و ایثارگران نیز با مجاهدت و تحمل سال ها زجر اسارت و جانبازی گام های بلندی در راستای حراست و پاسداری ازاین سرزمین برداشته اند که امنیت و آرامش امروز حاکم بر جامعه مرهون این شهامت ها است.
رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران شهرستان بروجرد گفت: هم اکنون پرونده اشتغال 400 تن از فرزندان شهدا و ایثارگران و خانواده های آنها درنوبت معرفی برای شغل است.
محمد رضا معظمی گودرزی افزود: این افراد دارای مدارک تحصیلی ابتدایی تا دکتری بوده که با تسهیلاتی که بنیاد شهید برای کارفرمایان در نظر گرفته امیدورایم در آینده نزدیک شاهد جذب این افراد دربخش های مختلف باشیم.
وی اظهار کرد: تعیین درصد ایثارگری برعهده بنیاد شهید بوده ودرصورتی که بعد از اشتغال، این افراد نیاز به آموزش درحین کارداشته باشند هزینه های آموزش آنها نیز برعهده این نهاد حمایتی است وکارفرمایان نیز از مشوق های فراوانی بهره مند خواهند شد.
7273/6052
خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.