عزت اله نباتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه گلدشت بروجرد با حکم قضایی تخریب شد.

وی افزود: این ساخت و سازهای غیر مجاز عمدتا به صورت چهار دیواری ، فنس کشی، آلاجیق  و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی احداث شده بود که ماموران امور اراضی و تیم های گشت حفاظت اراضی شهرستان به طور کامل تخریب و اراضی مرغوب و بکر به چرخه تولید محصولات کشاورزی بازگشت.

وی تاکید کرد: این مقدار اراضی از مجموع ۱۴ مورد ساخت‌ و سازهای غیرمجازکه شناسایی  و پرونده آنها در  دستگاه قضایی تشکیل‌ شده  و از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۲ مورد از آن‌ها تخریب‌شده است.

رییس جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: در راستای برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و حفظ اراضی بکر و طبیعی در این مدت ۵۰۰ مورد اخطاریه توقف ساخت‌ و ساز صادر شده است.

نباتی ادامه داد: برخی از ساخت‌وسازها با داشتن مجوز انجام شده که  این مجوزها مربوط به سال‌های گذشته بوده و در ۲سال اخیر هیچ گونه مجوز ساخت و سازی  صادر نشده است.

نباتی یادآور شد: حفاظت از اراضی کشاورزی در این شهرستان بطور جدی دنبال می شود و تیم های گشت زنی حفاظت از اراضی کشاورزی بصورت شبانه روزی از این اراضی حفاظت میکنند و از مردم می خواهیم در صورت بروز هر گونه تخلف و سودجویی در اراضی کشاورزی گزارشات خود را به جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.

به گفته وی، همچنین کشاورزان در صورت هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی قبل از اقدام باید مجوز لازم را از اداره امور اراضی دریافت کنند.

شهرستان بروجرد دارای ۶۹هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.