به گزارش ایرنا،محمد رزم یکشنبه در جلسه تحلیف هیات منصفه مطبوعات لرستان اظهار داشت: این جمع از بین ۱۴ قشر و از چهره های موجه، ارزشمند، با صداقت، باسواد، معتمدین مردم و شناخته شده استان که به امانت داری و صداقت شهرت دارند انتخاب شده اند.

وی افزود: در راستای رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی هر۲ سال یکبار با حضور کمیته ای متشکل از نماینده ولی فقیه در استان، رییس کل دادگستری استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اعضای هیات منصفه از بین اقشار مختلف انتخاب می شوند.

رییس کل دادگستری لرستان گفت: اعضای هیات منصفه در دادگاه در رابطه با احراز جرم یا عدم احراز آن اظهار نظر می کنند و می تواند در سالم سازی جامعه و اصحاب رسانه کمک شایانی انجام دهند.

رزم ضمن اشاره به اینکه در اکثر کشورهای دنیا جرم سیاسی تعریف نشده ولی در جمهوری اسلامی قانون جرم سیاسی تصویب شده است، گفت: اعضای هیات منصفه باید به صورت منظم در جلسات رسیدگی دادگاه شرکت کنند.

وی  افزود: تلاش ما بر این است که یک شعبه شورای حل اختلاف مطبوعات در استان راه اندازی کنیم چراکه تاکید ریاست قوه قضاییه بر صلح و سازش است و جرائم مطبوعاتی نیز ابتدا باید جهت صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارجاع شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.