نسیم زیودار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سه مرکز آموزشی و توانبخشی فعال در این شهرستان وجود دارد که در این مراکز افراد دارای معلولیت جسمی، ذهنی و افراد با معلولیت های ترکیبی جسمی و ذهنی پذیرش می شوند.

وی افزود: نحوه فعالیت این مراکز بصورت روزانه است و هدف از این مراکز ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی و حرفه آموزی به این افراد است تا آمادگی بیشتری برای حضور در جامعه داشته باشند.

کارشناس ناظر مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی بروجرد بیان کرد: در یکی از این مراکز کودکان دچار معلولیت جسمی و در یکی دیگر از این مراکز کودکان دچار معلولیت های ذهنی که بالای ۱۴ سال سن دارند، پذیرش می شوند.

زیودار اضافه کرد: مراکز مختص کودکان زیر ۱۴ سال مختلط هستند اما در مراکزی که برای افراد بالای ۱۴ سال است بصورت تفکیک شده افراد دارای معلولیت پذیرش و مورد آموزش و توانبخشی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: ۲ مرکز بالای ۱۴ سال برای پسران و یک مرکز بالای ۱۴ سال برای دختران وجود دارد که خدمات متعدد آموزشی، توانبخشی و حرفه آموزی ارائه می شود.

زیودار یادآور شد: در مجموع میزان معلولیت ها از نظر ژنتیکی در پسرها بیشتر است و در دخترها کمتر اما شدت معلولیت در آنها بیشتر است.

۱۲ آذرماه بعنوان روز جهانی معلولان نام گذاری شده است و به مدت یک هفته بعنوان هفته تکریم معلولان نام دارد شعار امسال روز جهانی معلولان ؛  ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای، دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.