علی آشتاب روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار توسط دفاتر پیشخوان دولت آغاز شده و محدودیت زمانی ندارد.

وی با بیان اینکه نام نویسی در این سامانه، جهت دریافت خدمات غیرحضوری الزام آور است تصریح کرد: به منظور استفاده از خدمات سامانه جامع روابط کار، کارگران و کارفرمایان با یک بار مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت و ارائه کارت ملی نسبت به ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور اختصاصی اقدام نمایند.

وی گفت:‌ پس از آن ضرورتی به مراجعه حضوری در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود ندارد و فرد می تواند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور که از طریق ثبت نام در دفاتر پیشخوان دریافت کرده، درخواست خود را پیگیری کند. 

آشتاب افزود: این سامانه خدمات مختلفی از جمله بازرسی کار، تشکلات کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار به جامعه هدف ارائه می کند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: همچنین ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی، کاهش بروکراسی اداری، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری امور مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما، جلوگیری از تخلفات کارفرمایان در برابر حقوق کارگران، دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی، و دسترسی دولت به اطلاعات و مشخصات کارگران و کارفرمایان از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه است.

آشتاب تصریح کرد: سامانه جامع روابط کار از طریق آدرس اینترنتی http://prkar.mcls.gov.ir قابل دسترس است و کارگران و کارفرمایان پس از تشکیل پرونده در دفاتر پیشخوان دولت می توانند با اینترنت شخصی اطلاعات خود را با ورود به سامانه ثبت کنند.

اکنون تعداد تعاونی‌های فعال در لرستان به ۲ هزار و ۸۰۵ واحد رسیده که حدود ۲۸ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده در لرستان ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.